Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
El Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal es regeix per la legislació universitària vigent, pels Estatuts de la UAB i pel seu Reglament, i està adscrit a la Facultat de Ciències de l’Educació.
Està organitzat en tres unitats on s'integren les quatre àrees de coneixement: Unitat de Didàctica de la Música (Didàctica de l’Expressió Musical), Unitat de Didàctica de les Arts Plàstiques (Didàctica de l’Expressió Plàstica i Dibuix), Unitat de Didàctica de l’Educació Corporal (Didàctica de l’Expressió Corporal). Aquest fet palesa la gran diversitat disciplinària que caracteritza aquest departament.
Té com a finalitat fonamental promoure i organitzar la docència i la recerca. En l’àmbit de la docència, coordina els ensenyaments de les àrees de coneixement que l’integren i, d’acord amb la programació docent de la UAB, la imparteix en diverses facultats. Així mateix, organitza o col·labora en diversos màsters, postgraus i un estudi de doctorat propi del departament. Com a unitat bàsica de recerca, promou i dóna suport a les activitats i iniciatives de recerca i transferència de coneixements del seu personal acadèmic.
Des de sempre, ha intentat ser coherent amb les seves arrels i per això pretén mantenir l’esperit de l’antiga escola de Mestres Sant Cugat, que va destacar per la qualitat de la docència. En els darrers anys aquest esperit fonamentalment docent s’ha enriquit amb l’impuls de la recerca.
Volem destacar una característica en la que el nostre departament destaca de manera especial: en la seva plantilla hi ha un nombre important d’artistes que dediquen una part important de la seva tasca a fer concerts, exposicions, etc. Aquesta vessant artística, tradicionalment, s’ha integrat en la didàctica de les matèries específiques com la música, la plàstica i la dansa, i actualment, en les línies de recerca.
Directed by:
Laia Viladot Vallverdú
Research lines
- Research lines:
- Attitudes and values in physical education and sports.
- Formative assessment in physical education.
- Psychomotor development.
- Gender and physical-sports education, gender and visual education.
- Critical comprehension of the arts and audiovisual culture.
- Training and professional development through visual arts.
- Curriculum experimentation: arts, identity and diversity.
- Interdisciplinary and transdisciplinary projects in arts education.
- The curriculum and its application to the classroom.
- Voice education and and vocal health of teachers.
- Hearing teaching: contemporary and modern music and music of the world.
- Musical education at stage 0-3.
- Musical education in music schools.
- The musical education professor.
- Musical computing.
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
INCO-ECTE: Innovative Collaboration - Developing Intercultural Competences in Early Childhood Teacher Education
Viladot Vallverdú, L. (Principal Investigator), Perez Moreno, J. (Principal Investigator 2), Serra Sangüesa, L. (Investigator), Dosaiguas Canal, M. (Investigator) & Lerma Arregoces, D. (Investigator)
1/09/24 → 31/08/27
Project: International educational programme
-
K-Reporters: Reassembling politics across children's cultures to scale intersectional pedagogies
Rifa Valls, M. M. (Principal Investigator), Foradada Villar, M. (Principal Investigator 2), Agud Morell, I. (Investigator), Bertran Tarres, M. (Investigator), Caravaca Hernández, A. (Investigator), Empain, J. (Investigator), Girós Calpe, R. (Investigator), Llos Casadella, B. (Investigator), Pàmies Rovira, J. (Investigator), Sanchez Marti, A. (Investigator), Cañas Menjívar, C. Q. (Collaborator), García Cruz, J. L. (Collaborator), Merino Murica , M. (Collaborator), Flores Retana , N. A. (Collaborator), Ursin, M. (Collaborator) & Moya Gonzalez, E. N. (Investigator)
European Commission (EC), MSCA Staff Exchanges
1/12/23 → 31/12/27
Project: International research project
-
CHILDREN'S AGENCIES, VULNERABILITY AND EDUCATION. CREATING TRANSMEDIA NARRATIVES FOR INCLUSIVE EDUCATION
Rifa Valls, M. M. (Principal Investigator), Bertran Tarres, M. (Principal Investigator 2), Agud Morell, I. (Investigator), Empain, J. (Investigator), Majó Rossell, A. (Investigator), Pàmies Rovira, J. (Investigator), Sanchez Marti, A. (Investigator), Ponferrada Arteaga, M. I. (Collaborator), el Mouali Samadi, F. (Collaborator), Llos Casadella, B. (Collaborator), Caravaca Hernández, A. (Collaborator), Chamorro Marabolí, C. J. (Collaborator), Girós Calpe, R. (Collaborator), Lopez Ruiz, S. (Collaborator), Foradada Villar, M. (Investigator), Kirby, P. (Collaborator), Webb, R. (Collaborator), Nolas, S. M. (Collaborator), Moya Gonzalez, E. N. (Collaborator) & Pérez Céspedes, L. N. (Collaborator)
1/09/22 → 31/08/25
Project: Research Projects and Other Grants
Research output
-
Psychomotricity fostering preschool pupils’ long-term learning
Vila, L. N., Mínguez, L. M., Ortiz, D. C. & Feliu, J. C., 1 Jun 2025, In: Thinking Skills and Creativity. 56, 15 p., 101714.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
¿Cuál es la aportación de la creación musical a la educación musical?:
Viladot, L., 15 Jul 2024, In: Eufonía: Didáctica de la Música. 100, p. 47Research output: Contribution to journal › Article › Teaching
-
Activitat física i esportiva a les unitats hospitalàries, als serveis de salut mental i als serveis socials en l’àmbit de la salut mental a Catalunya
Ventura Vall Llovera, C., Rovira, M. & Ríos, X., Sept 2024, Catalunya. 64 p. (Estudis)Research output: Book/Report › Commissioned report
Datasets
-
Epidemiological voice health map of the teaching population of Granollers (Barcelona) developed from the EVES questionnaire and the VHI
Godall, P. (Creator), Gassull, C. (Creator), Godoy, A. (Creator) & Amador, M. (Creator), figshare, 2 Oct 2015
DOI: 10.6084/m9.figshare.1569642.v1, https://figshare.com/articles/Epidemiological_voice_health_map_of_the_teaching_population_of_Granollers_Barcelona_developed_from_the_EVES_questionnaire_and_the_VHI/1569642/1
Dataset
-
Aural identification of harmonic intervals: An observational study at the Girona Music Conservatory (Catalonia, Spain)
Ponsatí, I. (Creator), Miranda, J. (Creator), Amador Guillem, M. (Creator) & Godall Castell, P. (Creator), figshare, 9 Nov 2018
DOI: 10.25384/sage.c.4301816, https://figshare.com/collections/Aural_identification_of_harmonic_intervals_An_observational_study_at_the_Girona_Music_Conservatory_Catalonia_Spain_/4301816
Dataset
-
Epidemiological voice health map of the teaching population of Granollers (Barcelona) developed from the EVES questionnaire and the VHI
Godall, P. (Creator), Gassull, C. (Creator), Godoy, A. (Creator) & Amador, M. (Creator), figshare, 2 Oct 2015
DOI: 10.6084/m9.figshare.1569642, https://figshare.com/articles/Epidemiological_voice_health_map_of_the_teaching_population_of_Granollers_Barcelona_developed_from_the_EVES_questionnaire_and_the_VHI/1569642
Dataset
Student theses
-
Cap a una comprensió simpàtica: Estudi dels efectes beneficiosos d’un major coneixement de l’alumnat de secundària
Escoda Domenech, J. (Author), Martinez Minguez, L. (Tutor), 13 Sept 2017Student thesis: Dissertation (TFM)
-
Anàlisi dels continguts bàsics en l'ensenyament dels estudis de cant
Roca Amengual, M. L. (Author), Godall Castell, P. (Director) & Godall Castell, P. (Tutor), 10 Sept 2009Student thesis: Final degree project (TFG)
-
Investigar y comparar las diferencias de metodología musical y los conceptos didácticos entre los profesores de bachillerato privado y público de China
Chen, H. (Author), Gassull Bustamante, C. (Director), Jun 2019Student thesis: Dissertation (TFM)