Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
El Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals, adscrit a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, és l'estructura bàsica encarregada de promoure, organitzar i desenvolupar la docència, la recerca i la transferència de coneixements del personal acadèmic i del personal que en forma part.
En l’àmbit de la docència, coordina els ensenyaments de les àrees de coneixement de Didàctica de les Matemàtiques i de Didàctica de les Ciències Experimentals d’acord amb la programació docent de la Universitat, i organitza i desenvolupa programes i estudis de postgrau (Màsters i Doctorats).
Com a unitat bàsica de recerca, promou i dóna suport a les activitats i iniciatives de recerca i transferència de coneixements del seu personal acadèmic i investigador.
Són membres del Departament:
- El personal acadèmic i el personal investigador en formació de les àrees de coneixement que conformen el departament.
- El personal d’administració i serveis que hi està adscrit.
- Els estudiants de tercer cicle.
Directed by:
Digna Maria Couso Lagaron
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
Lluis Albarracin Gordo
- Departament of Mathematics and Science Education
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Associate lecturer (non-goverment employee), Affiliation to research
-
STEM Sports Education: Innovating in the way STEM is taught through Sports in School Education
Couso Lagaron, D. M. (Principal Investigator), Tena Gallego, E. (Investigator), Sole Martin, C. (Investigator), López Simó, V. (Investigator), Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigator) & Badillo Jimenez, E. R. (Investigator)
1/11/24 → 31/10/26
Project: International educational programme
-
DISCUSSING LANGUAGE-RESPONSIVE MATHEMATICS TEACHING THAT ENACTS REASONING AND CONNECTIONS
Planas Raig, N. (Principal Investigator), Badillo Jimenez, E. R. (Principal Investigator 2), Alfonso Bañon, J. M. (Collaborator), CAVIEDES BARRERA, S. L. (Collaborator), PEREZ RODRIGUEZ, O. (Collaborator), Ramos Jimenez, A. (Collaborator), Rave Agudelo, J. G. (Collaborator), ARNAL BAILERA, A. (Investigator), Chico Gutiérrez, J. (Investigator), Edo Baste, M. M. (Investigator), Fortuny Aymemi, J. M. (Investigator), GARCIA HONRADO, I. (Investigator), Gamboa Rojas, G. (Investigator), Mallart Solaz, A. (Investigator), Rojas Sateler, F. J. L. (Investigator), Cañadas Santiago, M. C. (Collaborator) & Arnal Julve, C. P. (Collaborator)
1/09/24 → 31/12/28
Project: Research Projects and Other Grants
-
Up-sTEAm: Upskilling Prospective Teachers in STEAM for elevating outof- school learning for all
Couso Lagaron, D. M. (Principal Investigator), Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigator), López Simó, V. (Investigator), Sole Martin, C. (Investigator) & Tena Gallego, E. (Investigator)
1/11/23 → 30/04/26
Project: International educational programme
Research output
-
¿Cómo plantear la enseñanza de la interacción luz-materia en secundaria?
Couso Lagaron, D. M. & Solé, C., 2025, In: Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales (Barcelona. Impresa). 119, p. 7-15 8 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Estudio del desempeño en prácticas científicas de indagación y argumentación de alumnado de enseñanza secundaria mediante una aplicación de móvil
Aguilera, M. & López Simó, V., 2025, In: REEC. Revista electrónica de enseñanza de las ciencias. 24, 1, p. 53-74 21 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Exploring the role of assumptions in mathematical modeling teacher training using Fermi problems
Albarracín, L. & Ärlebäck, J. B., 26 Mar 2025, In: ZDM - Mathematics Education. 16 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access1 Citation (Scopus)2 Downloads (Pure)
Datasets
-
Total (dissolved + particulate) Thorium-234 (Th-234) and Uranium-238 (U-238) specific activities in seawater during POLARSTERN cruise ANT-XXVIII/3
Roca-Martí, M. (Contributor), Puigcorbé, V. (Contributor), Iversen, M. H. (Contributor), van der Loeff, M. R. (Contributor), Klaas, C. (Contributor), Cheah, W. (Contributor), Bracher, A. (Contributor) & Masqué, P. (Contributor), PANGAEA, 2015
DOI: 10.1594/PANGAEA.848819, https://doi.pangaea.de/10.1594/PANGAEA.848819
Dataset
-
Replication Data for: "The ideological slant of COVID-19-related conspiracies. A new niche for the far-right?. Representation. Doi: 10.1080/00344893.2022.2034660"
Galais, C. (Creator), Guinjoan, M. (Creator) & Guinjoan, M. (Contributor), 1 Mar 2022
DOI: 10.7910/dvn/5inejj, https://dataverse.harvard.edu/citation?persistentId=doi:10.7910/DVN/5INEJJ
Dataset
-
Projecte ATENC!Ó Results 2
Gignac, F. (Creator), Sole Martin, C. (Creator), Barrera-Gómez, J. (Creator), Persavento, C. (Creator), Tena, È. (Creator), López-Vicente, M. (Creator), Júlvez, J. (Creator), Sunyer, J. (Creator), Couso, D. (Creator) & Basagaña, X. (Creator), Zenodo, 3 Jun 2021
DOI: 10.5281/zenodo.4896864, https://zenodo.org/record/4896864
Dataset
Student theses
-
El coneixement del professor de matemàtiques en la pràctica: ensenyament de la proporcionalitat
Torres Martín, E. (Author), Deulofeu Piquet, J. (Director) & Figueiras Ocaña, L. (Director), 27 Apr 2015Student thesis: Doctoral thesis
-
Avaluació d’una proposta d’Educació Emocional a través del Mindfulness, a l’etapa d’Educació Primària. Anàlisi de les debili-tats, amenaces, fortaleses i oportunitats d’aquesta pràctica, i de les necessitats i habilitats socioemocionals dels alumnes
Aliata Ferreres, A. (Author), Banqué Martínez, N. (Director), 2020Student thesis: Dissertation (TFM)
-
Els Museus i Centres de Ciència com a agents educatius innovadors. (Família i Museus i Centres de Ciència.)
López, S. (Author), Banqué Martínez, N. (Director), 2015Student thesis: Final degree project (TFG)