Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
El Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials està format per dues Unitats departamentals, Didàctica de la Llengua i la Literatura i Didàctica de les Ciències Socials.
La seva tasca s’orienta fonamentalment a la formació inicial i permanent de professorat de les etapes d'educació infantil, primària i secundària (obligatòria i postobligatòria) en les àrees de coneixement que té adscrites.
Aquest objectiu és el que guia la seva activitat docent i de recerca, ja que la seva funció és la d'organitzar i desenvolupar la recerca a les àrees abans esmentades i de programar i exercir la docència de les matèries corresponents a la UAB.
La docència del professorat del departament es desenvolupa a les titulacions de grau de mestre; als graus de Logopèdia, d'Educació Social i Pedagogia; als postgraus i màsters professionalitzadors i de recerca; i, al Doctorat en Educació en les línies de recerca pròpies de les dues unitats.
La seva activitat investigadora finançada es vehicula a través de projectes nacionals i internacionals, dels diferents grups de recerca i, també, a partir de diferents convenis de col·laboració amb fundacions, empreses privades i altres instàncies institucionals.
Directed by:
Neus González Monfort
Research lines
- Research lines:
- Plurilingual-intercultural education and the use of traditional and foreign languages as a learning vehicle in curricular areas.
- Didactics of children's and youth literature, reflected on metalinguistics and teaching of written composition.
- Formation of social, historical and geographical thought and education for citizens.
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
ALPHABETICA: Activating Learning Paths: Holistic Arts-Based Education and Training for Inclusion and Cultural Awareness
Rubio Carbonero, G. (Investigator), Moore de Luca, E. S. (Investigator), Vallejo Rubinstein, C. C. (Principal Investigator), Dooly Owenby, M. (Investigator), Llompart Esbert, J. (Investigator), Vargas Urpi, M. (Investigator), Arumi Ribas, M. (Investigator) & Masats Viladoms, M. D. (Investigator)
1/01/25 → 30/06/28
Project: International research project
-
Formació Inicial amb Pràctiques Basades en Evidència Científica (FIPBEC)
Birello , M. (Principal Investigator), Andria , M. (Investigator), Camps Casal, N. (Investigator), Casas Deseuras, M. (Investigator), Comajoan Colomé, T. (Investigator), Comajoan Colomé, L. (Investigator), Dengra Oliva, À. (Investigator), Fernández Prat, A. (Investigator), Ferris, D. (Investigator), García Zaragoza, A. (Investigator), González Martínez, D. (Investigator), Ares Llop Naya, A. (Investigator), Lyster, R. (Investigator), McKeown, D. (Investigator), Montenegro Campos, T. (Investigator), Plou Plana, M. J. (Investigator), Puntí Jubany, M. T. (Investigator), Rodríguez Morales, V. (Investigator), Salas , N. D. (Investigator) & Sardà Melis, M. (Investigator)
13/11/23 → 30/06/25
Project: Research Projects and Other Grants
-
PREEMPTIVE INTERVENTIONS FOR HIGH-EFFICACY INSTRUCTION ON WRITING
Salas , N. D. (Principal Investigator), Alvarez Cabrera, P. (Collaborator), Cuberos Vicente, R. (Collaborator), Figueroa González, M. (Collaborator), Formiga Ribas, M. (Collaborator), González Manzanero, R. (Collaborator), LISTE LAMAS, E. (Collaborator), LLAURADO SINGLA, A. (Collaborator), Pascual Peñas, M. (Collaborator), Tolchinsky Brenman, L. (Collaborator), Torres, A. E. C. (Collaborator), Andria , M. (Investigator), Cutillas Alberich, L. (Investigator), Mañas Navarrete, I. (Investigator), Soler, O. (Investigator), Ventura Segura, J. (Collaborator) & Ramanchanka , K. (Collaborator)
1/09/23 → 31/08/26
Project: Research Projects and Other Grants
Research output
-
El contraste interlingüístico al servicio de la reflexión gramatical en la enseñanza de lenguas
Durán Rivas, C. & Martí Climent, A., 28 Jan 2025, In: Revista Research in Education and Learning Innovation Archives. 34, p. 1-12 12 p.Translated title of the contribution :Crosslinguistic contrast to reflect about grammar in language teaching Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access2 Downloads (Pure) -
¿El plurilingüismo mejora la competencia lectora?
Masats Viladoms, M. D. & Noguerol Rodrigo, A., 2024, In: Dosier Graó. 9, p. 111-111Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
[Estudi]
Real Mercadal, N., 2024, Mercè Rodoreda i la literatura infantil i juvenil. Real, N. (ed.). 1a ed. BarcelonaResearch output: Chapter in Book › Chapter › Research
Datasets
-
Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century
Masats Viladoms, M. D. (Creator), Mont Algamasilla, M. (Creator) & Gonzalez Acevedo, N. (Creator), Zenodo, 31 May 2019
DOI: 10.5281/zenodo.3064129, https://zenodo.org/records/3064130
Dataset
Student theses
-
La revisió i la correcció dins el procés d'aprenentatge de la composició escrita
Fernández Pou, M. (Author), Nussbaum Capdevila, L. (Director), 28 Nov 2000Student thesis: Final degree project (TFG)
-
"I'm surprised as I improved a little more every time": Bettering pronunciation reading aloud by Peer Appraisal
Tost, G. (Author), Escobar Urmeneta, C. (Director), 25 Jun 2012Student thesis: Dissertation (TFM)
-
Estudio longitudinal sobre el papel de la reflexión en la cualificación de prácticas pedagógicas en profesoras noveles de Educaciñon Infantil que buscan promover la oralidad en niños menores de tres años
Rincón Wilches, C. M. (Author), Cros Alavedra, A. (Director), 26 May 2021Student thesis: Doctoral thesis