Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual va ser creat per acord del Consell de Govern de la UAB de 16 de juliol de 2009, tot i que el seu nom actual no va ser aprovat fins al Consell de Govern del 19 d'octubre de 2011. El nou departament va ser el resultat del procés de refundació estructural de la Facultat de Ciències de la Comunicació i conseqüència de la divisió de l’antic Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.
El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual està constituït per uns 50 docents. D’aquests, un 35% són acadèmics i un 65% prové del món professional, tot i que la xifra global de doctors/res supera el 50%.
Bona part de la docència impartida es fa al Grau de Publicitat i Relacions Públiques, la titulació amb la que el Departament té una vinculació docent més important, amb un 70% de les assignatures. La resta d’assignatures de les quals n’és responsable s’imparteix a les altres titulacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació. En conjunt és responsable d’uns 2000 alumnes matriculats a:
- Grau en Publicitat i Relacions Públiques
- Grau en Comunicació de les Organitzacions
- Grau en Comunicació Audiovisual
- Grau en Periodisme
- Grau en Comunicació Interactiva
També és responsable de l’organització i la docència del Màster Oficial en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques, així com del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.
La trajectòria de recerca del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual és àmplia i de reconegut prestigi, amb vinculació amb altres universitats catalanes, espanyoles i internacionals. La línia temàtica fonamental és la Publicitat, les Relacions Públiques i la Comunicació Estratègica, i s’organitza al voltant de grups de recerca i investigadors individuals.
Directed by:
Xavier Ribes Guàrdia
Research lines
- Research lines:
- Audience and reception studies.
- Contents and journalistic, audiovisual and advertising formats.
- Interactive communication, telecommunications and multimedia.
- Management of audiovisual and advertising contents.
- History of audiovisual media.
- Communication policies, structure of the audiovisual system and cultural industries.
- Specialized communication.
- Advertising, creativity, gender.
- Communication, migration.
- Configuration and dynamics of the digital sonosphere.
- Sound communication of the organizations.
- Advertising formats, sounds and new creative and communicative resources.
- Strategies in the field of corporate communication.
- Communicative efficiency and transparency of public institutions (city councils, regional councils and councils).
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
KNOWLEDGE AND AWARENESS OF PERSONALISATION ALGORITHMS ON DIGITAL COMMUNICATION PLATFORMS
Pires , F. (Principal Investigator), Navarro Bosch, C. (Co-Investigador/a Principal), Angulo Granda, A. (Collaborator), FERNANDES ARAUJO, W. (Collaborator), Gómez Bernal, G. (Collaborator), JIA, D. (Collaborator), Padilla Molina, A. (Collaborator), Coromina Rodríguez, Ò. (Investigator), Dornaleteche Ruíz, J. (Investigator), Llorens Maluquer, C. (Investigator), Lluc Massaguer Busqueta, L. (Investigator), Ribes Guàrdia, X. (Investigator), San Cornelio Esquerdo, G. (Investigator), Marin Chan , A. E. (Collaborator) & Haygert Pithan, L. (Collaborator)
1/09/24 → 31/12/27
Project: Research Projects and Other Grants
-
DIVERSITY, CONNECTIVITY AND RECRUITMENT IN THE DEEP-SEA: PAST AND CURRENT PATTERNS, DRIVERS AND FUTURE IMPLICATIONS IN THE BALEARIC BASIN (NORTHWESTERN MEDITERRANEAN)
Dallares Villar, S. M. (Principal Investigator), Soler Membrives, A. (Co-Investigador/a Principal), CASADO DE OTAOLA, S. (Collaborator), Cau, A. (Collaborator), Higueruelo Fernandez, A. (Collaborator), Muns i Pujadas, L. (Collaborator), PAPIOL NIEVES, V. (Collaborator), PINTADO PATIÑO, J. C. (Collaborator), CARTES RODRIGUEZ, J. E. (Investigator), Carrasson Lopez de Letona, M. (Investigator), Carreras Colom, E. (Investigator), Constenla Matalobos, M. (Investigator) & Luzon Fernandez, V. (Investigator)
1/09/24 → 31/08/28
Project: Research Projects and Other Grants
-
ENGEENIRING CARE IN NURSING HOMES: ROBOTS MEET OLDER PEOPLE
Domenech Argemi, M. (Principal Investigator), Moya Kohler, J. (Collaborator), Dellunde, P. (Investigator), Feliu i Samuel-Lajeunesse, J. (Investigator), Iñiguez Rueda, L. (Investigator), Martinez Martinez, L. M. (Investigator), Ramirez Nethersole, R. (Collaborator), Barat Auleda, O. (Collaborator), Regí Blanch, J. R. B. (Collaborator) & Coromina Rodríguez, Ò. (Investigator)
1/09/23 → 31/08/26
Project: Research Projects and Other Grants
Research output
-
An acute sense of observation: Eusebi Ferré and the amateur documentary impulse
Gutierrez, E. F., 22 May 2025, In: Studies in Documentary Film. 19, 2Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Downloads (Pure) -
Dabiq: An analysis of the usage of selective moral disengagement in terrorist-produced media
Khalil, N., Ferré-Pavia, C. & Martínez-García, L., 30 Apr 2025, In: Media, War and Conflict. 0, 0Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
De las salas de arte y ensayo a la cinefilia crítica: el legado del Círculo A
Longhi , L., Clapés, M. & Balbuena Palacios, L., 2025, In: Documentación de las Ciencias de la Información. 48, p. 29-34 5 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Student theses
-
La transformación digital y su impacto en la industria cinematográfica: el caso de las producciones estereoscópicas
Emilio Molina Ordóñez (Author), Franquet Calvet, R. (Director), 26 Jun 2013Student thesis: Doctoral thesis
-
Análisis del comportamiento de compra de los clientes de Desigual dentro de la estrategia omnichannel
Marta Latorre Tamborero (Author), Treball de Final de Màster (Director) & Monclus Blanco, A. B. (Director), 16 Apr 2015Student thesis: Final degree project (TFG)
-
Evaluación y Análisis del 'Media Policy-Making' de la reforma socialista del sector Audiovisual y la Ley General de la Comunicación Audiovisual (2004-2011)
Patricia Mani Redondo (Author), Llorens Maluquer, C. (Director), 13 Jun 2017Student thesis: Doctoral thesis