Department of Audiovisual Communication and Advertising

  • Postal addressShow on map

    Edifici I

    08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)

    Spain

Organisation profile

Organisation profile

El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual va ser creat per acord del Consell de Govern de la UAB de 16 de juliol de 2009, tot i que el seu nom actual no va ser aprovat fins al Consell de Govern del 19 d'octubre de 2011. El nou departament va ser el resultat del procés de refundació estructural de la Facultat de Ciències de la Comunicació i conseqüència de la divisió de l’antic Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.

El Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual està constituït per uns 50 docents. D’aquests, un 35% són acadèmics i un 65% prové del món professional, tot i que la xifra global de doctors/res supera el 50%.

Bona part de la docència impartida es fa al Grau de Publicitat i Relacions Públiques, la titulació amb la que el Departament té una vinculació docent més important, amb un 70% de les assignatures. La resta d’assignatures de les quals n’és responsable s’imparteix a les altres titulacions de la Facultat de Ciències de la Comunicació. En conjunt és responsable d’uns 2000 alumnes matriculats a:

  • Grau en Publicitat i Relacions Públiques
  • Grau en Comunicació de les Organitzacions
  • Grau en Comunicació Audiovisual
  • Grau en Periodisme
  • Grau en Comunicació Interactiva

També és responsable de l’organització i la docència del Màster Oficial en Planificació Estratègica en Publicitat i Relacions Públiques, així com del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques.

La trajectòria de recerca del Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual és àmplia i de reconegut prestigi, amb vinculació amb altres universitats catalanes, espanyoles i internacionals. La línia temàtica fonamental és la Publicitat, les Relacions Públiques i la Comunicació Estratègica, i s’organitza al voltant de grups de recerca i investigadors individuals.

Research lines

  • Research lines:
  • Audience and reception studies.
  • Contents and journalistic, audiovisual and advertising formats.
  • Interactive communication, telecommunications and multimedia.
  • Management of audiovisual and advertising contents.
  • History of audiovisual media.
  • Communication policies, structure of the audiovisual system and cultural industries.
  • Specialized communication.
  • Advertising, creativity, gender.
  • Communication, migration.
  • Configuration and dynamics of the digital sonosphere.
  • Sound communication of the organizations.
  • Advertising formats, sounds and new creative and communicative resources.
  • Strategies in the field of corporate communication.
  • Communicative efficiency and transparency of public institutions (city councils, regional councils and councils).

UN Sustainable Development Goals

In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. Our work contributes towards the following SDG(s):

  • SDG 3 - Good Health and Well-being
  • SDG 5 - Gender Equality
  • SDG 8 - Decent Work and Economic Growth
  • SDG 10 - Reduced Inequalities
  • SDG 11 - Sustainable Cities and Communities
  • SDG 13 - Climate Action
  • SDG 16 - Peace, Justice and Strong Institutions

Fingerprint

Dive into the research topics where Department of Audiovisual Communication and Advertising is active. These topic labels come from the works of this organisation's members. Together they form a unique fingerprint.

Collaborations and top research areas from the last five years

Recent external collaboration on country/territory level. Dive into details by clicking on the dots or