Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
Els 11 membres del grup Interseccions crítiques en educació ATLAS, han liderat o participat en
35 projectes i convenis mostrant una elevada activitat de recerca i transferència. El grup ha
desenvolupat i liderat projectes de recerca nacionals (26) i internacionals (10) competitius
que han comportat un total de 49 articles dels quals 14 són JCR, 5 ESCI, i 16 més Scopus, per
tant, 35 són indexats en algun dels dos. S’han publicat també 7 llibres i 21 capítols de
llibre, 13 d’ells en posició A. S’han defensat 11 tesis doctorals (dues amb premi
extraordinari, 6 doctorats treballen com a professors a la universitat) i hi ha 11 tesis en
procés, 2 d’elles amb beca. Això mostra la capacitat formativa del grup però també la capacitat
d’inserció de les persones formades en el grup. Hi ha consorcis internacionals consolidats, i
de nova creació estretint lligams amb recercadors estrangers (10), i també nacionals (15). Han
participat en múltiples projectes competitius i activitats de transferència.
Research lines
- Research lines:
- Les injustícies racials/ètniques, de classe social, d'edat, de gènere, de sexualitat i de religió en l'educació
- L'agència dels subjectes: experiències de vida, identitats, estratègies de resistència i formes d'organització col·lectiva.
- Les vulnerabilitats, les precarietats i les exclusions-violències que afecten a grups migrats i minoritzats per raó de classe social, raça/ètnia, edat, gènere, sexualitat i religió.
- Els discursos, els modes de producció del coneixement i les metodologies de recerca feministes, decolonials i no adultocèntriques.
- Els conceptes, les polítiques i les pràctiques de les pedagogies crítiques, feministes, populars, corporals, artístiques i de la cultura visual.
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
Ingrid Agud Morell
- Department of Educational Theories and Social Pedagogy
- ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació
Person: Associate lecturer (non-goverment employee), Assignment to research
-
Marta Bertran Tarres
- ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació
- Department of Educational Theories and Social Pedagogy
- Research Centre for Migration
Person: Associate lecturer (non-goverment employee), Assignment to research
-
Alejandro Caravaca Hernández
- Department of Educational Theories and Social Pedagogy
- ATLAS. Grup de recerca en interseccions crítiques en educació
Person: University Training FPU 3-4, Assignment to research
-
UNDETERRED: Unintentional discrimination detected and racism reveal and Deactivate
Parella Rubio, S., Pàmies Rovira, J., Sharifi Ahmadipour, M., Speroni Pereira Da Cruz, T., Stuardo Avila, V. A., Tavernelli , R. P. & Moya Malapeira, D.
1/03/23 → 28/02/27
Project: International research project
-
LAMMATIS: Mother Tongue in social intervention
Bertran Tarres, M., Girós Calpe, R., Noriega Morcillo, S., López Arranz, M., Tomàs Riudor, R., Serrano Abadin, C. & Oleart, E.
1/09/22 → 29/02/24
Project: International educational programme
-
CHILDREN'S AGENCIES, VULNERABILITY AND EDUCATION. CREATING TRANSMEDIA NARRATIVES FOR INCLUSIVE EDUCATION
Rifa Valls, M. M., Bertran Tarres, M., Agud Morell, I., Empain, J., Pàmies Rovira, J., Sanchez Marti, A., MAJO ROSSELL, A., Bertran Tarres, M., Ponferrada Arteaga, M. I., Llos Casadella, B., Caravaca Hernández, A., Girós Calpe, R., Lopez Ruiz, S., el Mouali Samadi, F., Chamorro Marabolí, C. J. & Foradada Villar, M.
1/09/22 → 31/08/25
Project: Research Projects and Other Grants
-
Cap a una educació més feminista? Concepcions, dilemes i possibilitats de transformació a l’educació secundària
Llos Casadella, B., Caravaca, A., Quilabert Agudo, E. & Gavalda Elias, X., Oct 2023, Barcelona. 71 p.Research output: Book/Report › Book › Research › peer-review
-
Estado, política educativa y privatización en contextos postcoloniales
Edwards, D. B., Moschetti Plaul, M. C. & Caravaca, A., 16 Aug 2023, In: Cadernos de Pesquisa. 53, p. 1-15 15 p., e09662.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Gender, affectivity and sexuality in primary education : case study of a Chilean program
Breull-Arancibia, V. & Agud Morell, I., 31 Jan 2023, In: Educar. 59, 1, p. 131-145 15 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access
Student theses
-
Joves, art urbà i educació comunitària: recerca-acció i etnografia visual al districte Collblanc-La Torrassa (L’Hospitalet de Llobregat)
Author: Grane Feliu, P., 9 May 2018Supervisor: Essomba Gelabert, M. A. (Director) & Rifa Valls, M. M. (Director)
Student thesis: Doctoral thesis
-
How are gender codes reproduced in the school? Analysing twelve teachers' self-perception
Author: Parés Ribera, J., 24 May 2020Supervisor: Caravaca Hernández, A. (Director)
Student thesis: Final degree project (TFG)