La imatge internacional d'una ciutat no només reflecteix la marca i la competitivitat de la ciutat, sinó que també constitueix un aspecte crític de la seva integració en la globalització i la seva capacitat per assegurar l'assignació de recursos globals dins del sistema de discurs internacional. Per tant, la comunicació de la imatge internacional d'una ciutat és un tema essencial dins del camp de la recerca en comunicació internacional. Amb l'ampli ús de les xarxes socials, l'ordre tradicional de difusió de la informació internacional s'enfronta a reptes. No obstant això, també ha obert noves vies per a la comunicació de la imatge internacional d'una ciutat, trencant la dominació dels mitjans de comunicació massius i conformant un nou patró de comunicació de la imatge de la ciutat. La tesi pren Shanghai com a exemple i examina les característiques de la imatge internacional de Shanghai tal com s'expressa a les xarxes socials des de la perspectiva de la comunicació organitzativa, explora la lògica i el mecanisme de comunicació des dels aspectes dels usuaris (integració comunicador-audiència), canals de comunicació i contingut. A més, compara aquests resultats amb la imatge visionària esbossada en el "Pla Shanghai 2035", identifica deficiències existents i ofereix recomanacions d'optimització precises per servir com a referència per millorar la comunicació de la imatge de les ciutats internacionals de primer nivell.
The Global Image of Shanghai in Social Media Platforms : Data Mining and Empirical Analysis Based on Twitter, Instagram and YouTube
Wangqu, J. (Autor). 24 de nov. 2023
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral