Publicidad social con valores y su influencia en la implicación de los jóvenes colombianos con la causa promovida

Tesi d’estudis: Tesi doctoral

Resum

Aquesta tesi doctoral aborda la mesura dels valors presents en la publicitat social per a identificar com influeixen en el desig dels receptors d'implicar-se en les causes socials promogudes. La tesi es centra exclusivament en la publicitat social perquè contribueix al desenvolupament de les societats i a la resolució dels problemes socials actuals (Feliu, 2004). Pretén demostrar si els valors continguts en ella són efectius per persuadir els joves a canviar creences, actituds, valors o pràctiques (Schwartz, 1987), amb l'objectiu de contribuir a la creació de millors societats (Alvarado, 2005). És important destacar que els valors varien segons el lloc, el gènere, l'edat, el nivell educatiu, entre altres variables sociodemogràfiques. Per tant, per mesurar la seva influència en la implicació dels joves en les causes socials promogudes per la publicitat social, van ser necessàries les següents etapes metodològiques: a) Construcció d'un inventari de valors adaptat al context colombià i validat socialment; b) Avaluació de la presència dels valors de l'inventari en la publicitat social mitjançant l'eina ProtocoloEVA; c) Avaluació del desig dels receptors d'implicar-se en les causes promogudes per la publicitat social; i d) Anàlisi de la relació entre la presència de valors i el desig d'implicació en les causes promogudes per la publicitat social. Els resultats de la investigació demostren la relació entre la presència i intensitat dels valors en els missatges publicitaris i el desig dels joves d'implicar-se en les causes socials promogudes, amb la intenció de desenvolupar una publicitat social més efectiva que contribueixi a una societat millor en el futur.
Data del Ajut10 de set. 2024
Idioma originalEspanyol
SupervisorPatricia Lazaro Pernias (Director/a)

Com citar-ho

'