Les Aliances Públiques Privades han constituït una estratègia adoptada pels governs per compartir responsabilitat, controlar costos i augmentar l'eficiència a través de la implementació de mecanismes de competència. L'educació no és una excepció, però les respostes han estat diferenciades entre països. Intentar comprendre com la gestió de les escoles surt de l'esfera de l'estat i passa a les mans dels privats, va ser el malnom d'aquesta tesi. A partir de l'enteniment que no n'hi ha prou a crear un context legislatiu favorable per garantir l'aplicació de les polítiques, s'ha intentat identificar que altres variables influencien la possibilitat d'establiment d'aquest tipus d'acords, que va ser mesurat pel nombre d'escoles gestionades per entitats privades, però pagades per l'estat En aquest sentit, i partint de la Teoria dels Fluxos Múltiples quals destaca la interacció entre polítiques, problemes, actors polítics i emprenedors, es va desenvolupar un algoritme que permet determinar quines configuracions observables durant la fase d'adopció de polítiques que condueixen a un augment de possibilitat d'aplicació. L'anàlisi qualitativa i quantitativa dels casos empírics mostra que diversos tipus d'associacions públic-privades s'han implementat bé a Anglaterra des dels anys 80, després d'una llarga caminada d'adaptació i perseverança. A Portugal s'han produït menys experiència, tots els quals apareixien les seves arrels en el desequilibri de la discussió entre la demanda i l'oferta, en el qual el sector privat es limita a reemplaçar temporalment l'oferta pública, el que porta a una reducció de la presència d'aquest tipus d'associació. Les diferències d'implementació verificades són el resultat de configuracions diferents en el moment de la legislació, atès que l'equilibri entre les diferents dimensions condiciona la possibilitat d'assolir els objectius. Aquesta conclusió apunta al fet que és possible mitigar la ineficiència de la legislació si la configuració de les diferents variables propostes es considera durant la fase d'adopció de polítiques. Els punts febles de les diverses dimensions han de ser reconeguts i corregits. Perseverança, redisseny de política, emprenedors actius i un escenari polític favorable, són aspectes crucials perquè aquest tipus de política pugui tenir major possibilitat d'arribar a ser acceptable a llarg termini.
| Data del Ajut | 14 de des. 2018 |
|---|
| Idioma original | Anglès |
|---|
| Supervisor | Antoni Verger Planells (Director/a) & Maria Helena Chaves Carreiras (Director/a) |
|---|
On the edge of the knife: The establishment of public-private partnerships in education. England and Portugal (1980-2015)
Flores Vieira e Silva, I. C. (Autor). 14 de des. 2018
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Flores Vieira e Silva, I. C. (Autor),
Verger Planells, A. (Director/a) & Chaves Carreiras, M. H. (Director/a),
14 de des. 2018Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral