Aquesta tesi té com a objectius definir el concepte de participació crítica, identificar i analitzar com s’ensenya i s’aprèn a participar i fer algunes propostes per millorar aquest ensenyament- aprenentatge. A partir de l’estudi del cas “Les Audiències Públiques als nois i les noies de Barcelona” (un programa municipal d’educació per la ciutadania), s’han aplicat els mètodes mixtes per recollir i analitzar dades provinents de 112 alumnes, 6 professors, 3 professors d’universitat i 2 tècnics educatius de l’ajuntament de Barcelona. Les dades es van recollir per mitjà d’entrevistes, qüestionaris i observacions i es van analitzar quantitativa, qualitativa i dialècticament. D’acord amb tots els col·lectius implicats, es pot ensenyar a participar críticament mitjançant la combinació d’activitats d’aprenentatge comunitari amb les discussions a l’aula sobre temes controvertits, especialment aquells vinculats a la política i al poder. Els resultats també indiquen que els programes d’educació per la ciutadania i les finalitats del professorat poden tenir un impacte en l’aprenentatge de participació que realitza l’alumnat
Data del Ajut | 3 de juny 2013 |
---|
Idioma original | Català |
---|
Supervisor | Joan Pagès Blanch (Director/a) |
---|
L'ensenyament i l'aprenentatge de la participació. Com es pot ensenyar i aprendre a participar críticament en el context de les Audiències Públiques als nois i les noies de Barcelona
Sant Obiols, E. (Autor). 3 de juny 2013
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Sant Obiols, E. (Autor), Pagès Blanch, J. (Director/a),
3 de juny 2013Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral