L'educació artística s'ha relegat a una matèria de segona en el context estatal actual. Sense valorar la seva capacitat per a expressar emocions, fer lectures històriques, prendre consciència i potenciar la seva capacitat crítica, s'ha marginalitzat a les escoles una disciplina que ofereix múltiples possibilitats com a eina educativa._x000D_
En aquest treball s'analitzen les possibilitats que proporciona l'expressió artística quan es legitima dins d'una institució educativa concreta. A través del projecte Identit.art hem plantejat les educadores/investigadores de DEHISI en col·laboració amb el Institut Escola El Til·ler una sèrie de dinàmiques educatives que fusionen tres conceptes clau: Fons d'Identitat, Tercer Espai, Expressió Artística. En aquest triangle es pretén oferir a l'alumnat d'una escola categoritzada en els termes d'alta complexitat educativa, un espai per a explorar i construir narratives identitàries a través de l'estímul artístic._x000D_
La metodologia destacada dins de la Recerca basada en les Arts serà l'Artografía i per això, la finalitat dels resultats és obrir nous processos de reflexió sobre temes que emergeixen d'una intervenció real i situada. En aquest últim punt convergeix el sentit de la Recerca per Disseny Social, en tant que Universitat i Centre Escolar formen part del projecte per a transformar en la pràctica les propostes que neixen de les necessitats d'un context específic.
Identit.art. Exploración de narrativas identitarias a través del arte
García Díaz, S. (Autor). 13 de nov. 2023
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral