L'alternança de torn en les converses col·loquials en espanyol té característiques pròpies que la poden distingir d'altres llengües; és un contingut actualment molt poc tractat en manuals d'espanyol i a l'aula d'espanyol com a llengua estrangera i manca d'estudis sobre la seva adquisició en aprenents de diferents nivells. Davant aquesta realitat, el present treball planteja tres objectius principals. Un, conèixer la major diferència del mecanisme de l'alternança de torn en les converses col·loquials entre espanyol, francès, anglès i xinès. Dos, esbrinar el nivell de domini d'aquestes habilitats dels aprenents de francès, anglès i xinès quan conversen en espanyol. Tres, mesurar el grau de la transferència de la llengua materna en l'aprenentatge en els estudiants d'espanyol de nivell avançat. Per tal de complir aquests objectius, etiquetem els torns i les estratègies aplicades en les gravacions de converses col·loquials entre estudiantes universitarios del gènere femení, en quatre grups: 1) grup control, 2) grup de llengua nativa francès, 3) grup de llengua nativa anglès i 4) grup de llengua nativa xinès. Els grups d'aprenents conversen no només en espanyol, sinó també en la seva llengua materna. Després, s'analitzen els torns, les estratègies triades i les durades de les estratègies en què es realitzen pauses i solapaments. Posteriorment, comparem aquests aspectes entre les llengües maternes, les converses en espanyol dels grups d'aprenents amb el grup control, i els dos tipus de converses de cada grup d'aprenents. Concloem que, malgrat que el xinès no posseeix la major proximitat geogràfica ni lingüística amb l'espanyol, és la llengua que més similituds comparteix amb l'espanyol, a més, és el grup més conscient de les possibles diferències entre llengües i el que més esforç realitza per assemblar-se a les converses de les natives. Assenyalem la necessitat d'introduir les estratègies de torns a l'aula d'ELE, especialment pels aprenents la lengua materna dels quals és francès o anglès.
Estrategias de la alternancia de turno en la conversación coloquial en los estudiantes de ELE de nivel avanzado
Li, F. (Autor). 25 d’oct. 2024
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral