Essays on education and gender economics

Tesi d’estudis: Tesi doctoral

Resum

El persistent baix rendiment de les dones en comparació amb els homes en exàmens d'alta exigència i entorns competitius segueix sent un problema crític, que genera la necessitat d'una comprensió integral així com d'intervencions efectives. Aquesta tesi explora la complexa dinàmica entre el component de gènere i el rendiment acadèmic dins del context d'un examen d'ingrés per un programa basat en STEM. El primer estudi du a terme un experiment natural en el qual la composició de gènere del grup de candidats que realitzen l'examen és alterada de forma exògena. Els resultats denoten que l'absència d'homes impacta positivament el desenvolupament de l'exercici per part de les dones, particularment en matèries tradicionalment dominades pels homes. El segon estudi presenta una intervenció única que inclou exercicis de control de l'estrès durant l'examen d'ingrés a aquest programa de STEM, el que porta a una disminució de la quantitat de preguntes omeses i una millora significativa en el desenvolupament general de les dones participants. El tercer estudi explora quins factors poden explicar aquestes disparitats, centrant-se en les diferències en la consistència de la tria i l'aversió al risc. Els meus descobriments indiquen que la precisió de les respostes es correlaciona amb la consistència de la tria i les habilitats cognitives, mentre que l'aversió al risc s'associa amb la quantitat de preguntes omeses. En el seu conjunt, aquests estudis ofereixen informació rellevant sobre els factors multifacètics que influeixen en els biaixos de gènere en el rendiment acadèmic.
Data del Ajut1 de jul. 2024
Idioma originalAnglès
SupervisorXavier Ramos Morilla (Director/a)

Com citar-ho

'