El desenvolupament de la competència emocional en infants de 3 a 5 anys es pot fomentar en l’àmbit escolar mitjançant programes estructurats d’educació emocional. En salut pública, l’avaluació de la competència emocional requereix un instrument vàlid i fiable que sigui ràpid i senzill d’administrar. L’objectiu principal d’aquesta tesi és descriure el disseny i l’avaluació d’un programa escolar d’educació emocional per a infants de 3 a 5 anys així com la creació i validació d’un qüestionari per avaluar la competència emocional en infants d’aquestes edats. La tesi consisteix en cinc articles que intenten respondre als diferents objectius específics. Els resultats suggereixen que el procés de disseny del programa d’educació emocional 1,2,3,emoció! ha estat participatiu. El programa consta de sis unitats temàtiques i 48 activitats d’aula i 6 per famílies per curs escolar. En l’avaluació d’efectivitat s’observa que la millora en la competència emocional dels infants que participen en el programa és significativament superior a la d’aquells infants que no hi participen, que l’efectivitat és superior si s’implementa en els tres cursos previstos i que el programa també és significativament efectiu per infants amb Trastorn de l’Espectre Autista. Finalment, el qüestionari Emotional Competence Assessment Questionnaire (ECAQ) presenta bones evidències de validesa i fiabilitat.
Data del Ajut | 28 de març 2023 |
---|
Idioma original | Català |
---|
Institució adjudicatària | - Universitat Pompeu Fabra (UPF)
|
---|
Supervisor | Albert Espelt Hernàndez (Director/a) & Marina Marina Bosque-Prous (Director/a) |
---|
Disseny i avaluació d'un programa escolar d'educació emocional per a infants de 3 a 5 anys
Bartroli, M. (Autor). 28 de març 2023
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Bartroli, M. (Autor),
Espelt Hernàndez, A. (Director/a) & Marina Bosque-Prous (Director/a),
28 de març 2023Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral