La recerca que es presenta té per objectiu indagar en el conjunt de creences i pràctiques de les docents d'un centre de formació de persones adultes en seu penitenciària en relació amb l'ensenyament i aprenentatge de la llengua. Per tal d'assolir l'objectiu, la recerca pretén explorar les creences de les docents, identificar les seves pràctiques declarades i observades i analitzar la relació que s'estableix entre les creences i les pràctiques declarades i observades de les docents pel que fa a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua. La metodologia de la recerca és de caràcter qualitatiu i s'emmarca en l'estudi de cas. Els instruments emprats per a la recollida de dades són principalment les entrevistes semiestructurades i les observacions d'aula enregistrades en àudio i vídeo, encara que també s'han obtingut dades complementàries a partir d'un qüestionari inicial, un diari de camp i els materials didàctics. Els principals resultats de l'estudi indiquen que no sempre existeix una correspondència sòlida entre les creences i les pràctiques declarades i observades de les docents pel que fa a l'ensenyament i aprenentatge de la llengua. No obstant això, els resultats evidencien correspondències parcials i totals en les relacions recíproques entre creences i pràctiques. A més, els resultats de l'estudi demostren com les docents s'aproximen a les creences i les pràctiques declarades tenint en compte si afavoreixen o no l'ensenyament i aprenentatge de la llengua.
Data del Ajut | 10 de set. 2024 |
---|
Idioma original | Català |
---|
Supervisor | Marilisa Birello (Director/a) |
---|
Creences i pràctiques de les docents d'un Centre de Formació de persones Adultes en relació amb l'ensenyament i aprenentatge de la llengua
Sans Bertran, M. T. (Autor). 10 de set. 2024
Tesi d’estudis: Tesi doctoral
Tesi d’estudis: Tesi doctoral