Analysis of aberrant response patterns in educational multiple choice tests (TFG)

Tesi d’estudis: Projecte final de carrera (TFG)

Resum

L'objectiu d'aquest projecte ha estat proporcionar evidència empírica de la validesa de les puntuacions individuals de l'examen PIR de 2005 mitjançant un anàlisi de patrons atípics de resposta dels seus resultats. L'eina emprada ha estat l'anàlisi person-fit, que permet detectar patrons atípics de resposta dels individus al test, el qual pot implicar un biaix en la puntuació obtinguda en aquest, de la qual s'infereix un nivell de tret, en el cas del PIR de coneixements en psicologia. Els índexs calculats han estat el Ht, el C* i el lz (amb els seus respectius punts de tall). Aquests índexs han estat calculats per a nou sub bases de dades en les que s'ha dividit la base de dades inicial, per tal de complir amb les assumpcions del model. Per la mateixa raó alguns dels ítems han hagut de ser eliminats i un model d'IRT (1, 2 o 3 paràmetres) ha estat ajustat per a cadascuna de les sub bases de dades. Després d'això, els individus que havien obtingut les millors notes a l'examen han estat analitzats. Per això les seves respostes en algunes de les àrees del test que havíen estat marcades com a atípiques han estat comparades amb dades simulades per a així identificar de manera visual el tipus de patró atípic de resposta comés en cada cas. Així, s'ha trobat que la majoría d'aquests podía ser en realitat classificat com a normal, alguns semblava haver tractar d'endevinar les respostes i finalment, molt pocs, semblaven presentar indicis d'haver copiat. De totes maneres cal tenir en compte que la informació obtinguda no constitueix una conclusió ferma sinó que es tracta d'indicadors, que hauríen de ser contrastats i complementats amb més informació com entrevistes amb els estudiants.
Data del Ajut1 de set. 2017
Idioma originalAnglès
SupervisorEduardo Doval Dieguez (Director/a)

Com citar-ho

'