Una experiència d'ensenyament del temps històric

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. La mateixa historiografia reconeix que el temps és el gran concepte de la història. És molt coneguda la frase de l'historiador Fernand Braudel (1984): 'L'historiador no s'evadeix mai del temps de la història: el temps s'adhereix al seu pensament com la terra a la pala del jardiner (...). Per a l'historiador tot comença i tot acaba amb el temps'. Koselleck (1993) relaciona el temps històric amb la vida: 'Qui pretén fer-se una idea corrent del temps històric ha de prestar atenció a les arrugues d'un avi, a les cicatrius en què està present un destí de la vida passada'
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)0059-62
Nombre de pàgines4
RevistaComunicació educativa
Volum20
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2007

Com citar-ho