Tries lingüístiques: vuit anys després. L'evolució dels usos lingüístics des de P3 fins a 6è de primària

David Ginebra, Carles de Rosselló i Peralta

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

2 Descàrregues (Pure)

Resum

Aquest article explora l’evolució de les tries lingüístiques d’un grup de disset alumnes. Aques-ta evolució comprèn dos moments d’observació: el primer, el 2004, quan els alumnes tenien tres o quatre anys; el segon, vuit anys després, el 2012. A Catalunya, les tries lingüístiques es-tan relacionades amb la persona. El nostre objectiu principal és saber si aquesta norma socio-pragmàtica està consolidada des que els individus són molt petits o si, per contra, la progres-siva adquisició de la L2 o de les normes sociolingüístiques fan modificar el codi de relació de les díades. Respecte de les díades exogrupals, els resultats obtinguts no permeten ser con-cloents atès que no s’ha trobat una pauta de comportament generalitzable per a tot l’alumnat. En els casos en què hem detectat substitucions de llengua, analitzem quina direcció han pres les noves tries.
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)267-280
Nombre de pàgines14
RevistaTreballs de sociolingüística catalana
Número24
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2014

Com citar-ho