Team-based learning in business courses : the application of case studies and simulation games

Títol traduït de la contribució: Aprenentatge basat en equips en cursos de gestió d'empreses: l'aplicació d'estudis de casos i simulacions

María Teresa Bolívar Ramos, Andrea Martínez-Salgueiro

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

A command of action-oriented disciplines such as business is not directly determined by knowledge level, but by the capacity to apply management and economic theories to the real world. This actionoriented nature has highlighted the insufficiency of traditional educational techniques for teaching purposes, based on readings and lectures, and has given rise to the appearance of alternative instructional methods such as those based on team-based learning (TBL). METHOD. The use of two key instruments is becoming increasingly widespread in business training: case studies and simulation games. RESULTS. As part of this study, both tools are subjected to an in-depth analysis in order to determine whether their use at the TBL application stage is an appropriate alternative, given the practical nature of this phase. DISCUSSION. Based on the evaluation of these techniques, our research suggests that their joint implementation can be particularly beneficial and may lead to better learning outcomes and skills acquisition, given that each produces different but equally valuable results.
Títol traduït de la contribucióAprenentatge basat en equips en cursos de gestió d'empreses: l'aplicació d'estudis de casos i simulacions
Idioma originalAnglès
Pàgines (de-a)0096-109
Nombre de pàgines14
RevistaREIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació
Volum11
Número2
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2018

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Aprenentatge basat en equips en cursos de gestió d'empreses: l'aplicació d'estudis de casos i simulacions: the application of case studies and simulation games'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho