Sonic identity and audio branding elements in Spanish radio advertising

Títol traduït de la contribució: Identitat sonora i elements del brànding sonor a la publicitat radiofònica espanyola

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

6 Cites (Scopus)

Resum

El potencial emocional que té el so és un recurs excel·lent per a les empreses i institucions que busquen testar noves vies de comunicació amb els seus públics interessats a través dels sentits. No obstant això, són encara poques les organitzacions que inclouen el so com un transmissor de la seva identitat corporativa. El brànding sonor pretén ampliar els punts de contacte amb els públics mitjançant la incorporació d'elements sonors que faciliten el reconeixement dels valors de la marca. Aquesta investigació pretén conèixer l'ús que les corporacions fan del so com a eina comunicativa i avaluar la seva presència; però, sobretot, vol esbrinar si aquest ús obeeix a un plantejament estratègic o si, al contrari, és una decisió puntual marcada per la temporalitat de les campanyes publicitàries. Per fer-ho, s'ha utilitzat la ràdio com a suport, ja que es tracta del mitjà sonor per excel·lència i on es poden localitzar les manifestacions més conegudes del brànding sonor, com la cançó de marca, el jingle o el sonotip. L'explotació de la mostra, formada per 239 insercions emeses a les tres emissores generalistes de més audiència a Espanya, revela que només el 21% de les peces conté algun element de brànding sonor. Això indica que és una àrea per explorar per part de les organitzacions.
Títol traduït de la contribucióIdentitat sonora i elements del brànding sonor a la publicitat radiofònica espanyola
Idioma originalAnglès
Pàgines (de-a)0103-119
Nombre de pàgines17
RevistaAnàlisi
Volum65
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2021

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Identitat sonora i elements del brànding sonor a la publicitat radiofònica espanyola'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho