Repensar les STEM a l'escola des d'una mirada d'Equitat Educativa

Núria Clotet Palà, Èlia Tena Gallego

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

L'equitat educativa en general, i en STEM en particular, és un dels reptes de l'educació actual al nostre territori. En aquest article presentem com l'escola Salvador Vinyals i Galí, situada en un entorn desafavorit i amb un alumnat amb perfils poc representats en les STEM, inicia un procés de reflexió i canvi respecte al treball d'aquestes disciplines a l'escola. L'objectiu principal és la millora de l'aprenentatge i del posicionament STEM del seu alumnat (interès, percepció d'autoeficàcia, aspiracions…). Per fer-ho s'han dut a terme dues accions principals: la formació del claustre i la creació d'una aula STEM. Tot i que encara és aviat per valorar l'impacte, ja s'observen alguns canvis, per exemple, en la percepció de l'alumnat vers l'error, la participació en les activitats de tot l'alumnat o el foment d'altres tipus d'aprenentatge.
Títol traduït de la contribucióRepensar las STEM en la escuela desde una mirada de Equidad Educativa
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)2-10
Nombre de pàgines9
RevistaCiències
Número46
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 3 de jul. 2023

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Repensar les STEM a l'escola des d'una mirada d'Equitat Educativa'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho