Recerca AULA 2.0 : les tecnologies a l'aula milloren l'aprenentatge però requereixen un nou sistema d'avaluació

Pere Marqués Graells

Producció científica: Contribució a revistaArticleDivulgació

Resum

Gairebé la totalitat dels professors, tot i manifestar que l'aplicació de les tecnologies a l'aula els comporta més feina, consideren que millora l'aprenentatge i la motivació de l'alumnat, segons es desprèn de les dades de l'estudi AULA 2.0, dut a terme entre els anys 2009 i 2011, i dirigit pel professor del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB Pere Marquès. No obstant això, aquesta millora que perceben estudiants i docents en l'aprenentatge no es reflecteix en les notes. El grup de recerca DIM-UAB està estudiant aquesta paradoxa i argumenta que la causa és que el sistema vigent d'avaluació no valora les competències adquirides amb aquests nous mitjans que, d'altra banda, són habilitats clau que reclama la societat actual. És per això que el grup proposa una alternativa, l'enfocament bimodal del currículum, que corregiria aquesta disfunció del sistema educatiu.
Títol traduït de la contribucióInvestigación AULA 2.0 : las tecnologías en el aula mejoran el aprendizaje pero requieren un nuevo sistema de evaluación enfoque bimodal del curriculum, que corregiría esta disfunción del sistema educativo
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)0001-4
Nombre de pàgines4
RevistaUAB Divulga
Estat de la publicacióPublicada - 2012

Com citar-ho