Qui decideix sobre la música a l’escola? Investigant l’equilibri entre perfils professionals i projectes escolars

Anna M. Sambola, Albert Casals Ibañez

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

El present article té per objectiu reflexionar sobre la importància de la figura del professorat de música a l’hora de configurar la seva assignatura respecte al que s’indica en el projecte educatiu de centre dins de l’etapa d’educació primària. Aquest estudi qualitatiu s’ha centrat en el cas de l’escola Joan Juncadella (Sant Vicenç dels Horts) i s’han recollit les dades a través d’entrevistes, revisió documental i observacions de les classes de música i d’altres àrees al llarg d’un curs escolar. Posteriorment, la informació aportada s’ha contrastat amb dades provinents de les escoles Nabí (Barcelona) i dels Encants (Barcelona). Els resultats obtinguts suggereixen que el perfil de l’especialista, quan és estable dins del centre, és un element clarament determinant en l’enfocament de l’educació musical, podent fins i tot ser-ho més que la línia metodològica general de l’escola.
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)137-158
RevistaTemps d'Educació
Volum58
Estat de la publicacióPublicada - 2020

Com citar-ho