Quantitative game theory applied to economic problems

Sebastián Cano-Berlanga, José Manuel Giménez-Gómez, Cori Vilella

Producció científica: Capítol de llibreCapítolRecercaAvaluat per experts

2 Cites (Scopus)

Resum

© 2019 Elsevier B.V. The main purpose of the present chapter is to introduce the reader to game theory through R. Specifically, it focuses on cooperative games with transferable utility and it introduces well-known punctual solutions, the voting power index and the claims problems. Furthermore, we introduce a modern application of cooperative game theory to the marketing field, where we develop a framework to distribute revenues among Internet selling channels. For the sake of comprehensiveness, after theoretical explanation, the reader may find the R code to execute the examples.
Idioma originalAnglès
Títol de la publicacióHandbook of Statistics
Pàgines281-307
Nombre de pàgines27
Volum41
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 1 de gen. 2019

Sèrie de publicacions

NomHandbook of Statistics
Volum41

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Quantitative game theory applied to economic problems'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho