Resum
Estudis en països industrialitzats suggereixen que la composició d'una llar, específicament el nombre de nens, afecten els seus èxits acadèmics. La teoria de capital humà suggereix que aquest efecte és major quan els pares s'enfronten recursos limitats. En aquest estudi s'examina l'efecte de la composició de la llar en l'educació dels nens entre els Tsimane', un poble de horticultors i recol·lectors a l'Amazones bolivià. Els resultats suggereixen que, entre els Tsimane', tenir un germà major disminueix la probabilitat d'un nen d'assistir a l'escola, i també el nombre d'anys d'educació formal mitjana que rep. Els resultats confirmen la predicció de la teoria de capital humà: amb recursos escassos, el pares esbiaixen la seva inversió en capital en alguns nens per maximitzar el benestar de la llar.
Títol traduït de la contribució | Cuando hay pocos recursos, ¿se educa más a los hermanos mayores? |
---|---|
Idioma original | Català |
Pàgines (de-a) | 0001-2 |
Nombre de pàgines | 2 |
Revista | UAB Divulga |
Estat de la publicació | Publicada - 2013 |