Quan hi ha pocs recursos, s'educa més als germans grans?

Producció científica: Contribució a revistaArticleDivulgació

Resum

Estudis en països industrialitzats suggereixen que la composició d'una llar, específicament el nombre de nens, afecten els seus èxits acadèmics. La teoria de capital humà suggereix que aquest efecte és major quan els pares s'enfronten recursos limitats. En aquest estudi s'examina l'efecte de la composició de la llar en l'educació dels nens entre els Tsimane', un poble de horticultors i recol·lectors a l'Amazones bolivià. Els resultats suggereixen que, entre els Tsimane', tenir un germà major disminueix la probabilitat d'un nen d'assistir a l'escola, i també el nombre d'anys d'educació formal mitjana que rep. Els resultats confirmen la predicció de la teoria de capital humà: amb recursos escassos, el pares esbiaixen la seva inversió en capital en alguns nens per maximitzar el benestar de la llar.
Títol traduït de la contribucióCuando hay pocos recursos, ¿se educa más a los hermanos mayores?
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)0001-2
Nombre de pàgines2
RevistaUAB Divulga
Estat de la publicacióPublicada - 2013

Com citar-ho