¿Qué sabemos acerca del impacto social de los programas de ApS universitario? Un estudio de caso

Títol traduït de la contribució: Què sabem sobre l'impacte social dels programes d'ApS universitari? Un estudi de cas

Jose Luis Lalueza*, Diana Peries, Paloma Valdivia , Silvia Blanch Gelabert

*Autor corresponent d’aquest treball

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

Aquest estudi es va realitzar en el marc de la institucionalització de l'aprenentatge servei (ApS) a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb l'objectiu de proporcionar una visió general de com l'ApS involucra i afecta diferents destinataris, en quines àrees es produeix aquest impacte i qui són els agents implicats en la seva avaluació. No constitueix un programa homogeni d' avaluació, sinó un primer pas per comprendre com l'ApS influeix en la universitat i el seu entorn. L'anàlisi es va basar en 53 projectes ApS duts a terme a la UAB durant els cursos 2019-20 i 2020-21. Els resultats mostren que predomina l'impacte en els aprenentatges de l'alumnat, i que l'impacte en les entitats es relaciona amb l'acompanyament i assessorament per a la millora d' aquestes. En la comunitat, l'impacte s'observa principalment en el desenvolupament de la mateixa i l'augment de la seva connexió a altres comunitats i serveis. A nivell social, l'impacte predomina en l'esfera de conscienciació i problematització. A més, s'investiga en quines àrees d'intervenció -relacionades amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible)- es dóna l'impacte social, i s'observa que la salut, l'educació, la consolidació d'institucions, la reducció de desigualtats i la cura del medi ambient són àrees destacades. En resum, aquest estudi ofereix una visió general de l'ApS i ens permet aproximar-nos a conèixer com s'avalua l'impacte dels projectes a la UAB, contribuint a la comprensió d'aquesta pràctica a la universitat.
Títol traduït de la contribucióQuè sabem sobre l'impacte social dels programes d'ApS universitari? Un estudi de cas
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)75-92
Nombre de pàgines28
RevistaRIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio
Número16
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 23 de des. 2023

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Què sabem sobre l'impacte social dels programes d'ApS universitari? Un estudi de cas'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho