Potenciar la cooperación en el aprendizaje basado en proyectos

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

1 Descàrregues (Pure)

Resum

Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple
fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora
en aquesta metodologia ha estat –i és– el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en
equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del
treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de
mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta
pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprar-
los estratègicament, en funció del seu coneixement professional.
Títol traduït de la contribucióPromoting cooperation in Project-based learning
Idioma originalEspanyol
Pàgines (de-a)113-124
RevistaÀmbits de Psicopedagogia i Orientació,
Volum51
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 1 de nov. 2019

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Potenciar la cooperación en el aprendizaje basado en proyectos'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho