Resum
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple
fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora
en aquesta metodologia ha estat –i és– el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en
equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del
treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de
mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta
pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprar-
los estratègicament, en funció del seu coneixement professional.
fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora
en aquesta metodologia ha estat –i és– el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en
equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del
treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de
mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta
pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprar-
los estratègicament, en funció del seu coneixement professional.
Títol traduït de la contribució | Promoting cooperation in Project-based learning |
---|---|
Idioma original | Espanyol |
Pàgines (de-a) | 113-124 |
Revista | Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, |
Volum | 51 |
DOIs | |
Estat de la publicació | Publicada - 1 de nov. 2019 |