Observen meteors hiperbòlics produïts per la trobada de l'estrella Scholz amb el nostre sistema solar fa 80.000 anys

Eloy Peña-Asensio, Josep Maria Trigo Rodríguez, Albert Rimola

Producció científica: Contribució a una revistaArticleDivulgació

Resum

Investigadors de l'Institut de Ciències de l'Espai (ICE-CSIC) i col·laboradors de la Universitat d'Hèlsinki i l'Institut d'Astrofísica de Canàries, han analitzat la trajectòria del meteor FH1, desviada fa 80,000 anys per l'estrella binària Scholz i concloent el seu viatge en impactar amb la Terra a l'octubre de 2022. Revelen que aquest meteor, observat per Xarxa de Boles de Foc Finlandesa (FFN), era asteroidal i procedia d'una òrbita hiperbòlica.
Títol traduït de la contribucióObservan meteoros hiperbólicos producidos por el encuentro de la estrella Scholz con nuestro sistema solar hace 80.000 años
Idioma originalCatalan
Pàgines (de-a)0001-2