Los fines de la formación universitaria desde una perspectiva de género

Enrico Mora, Margot Pujal

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

4 Cites (Scopus)

Resum

We present the main results of the analysis of the discourses that professors and students (by sex) have elaborated upon a set of university degree courses at the Autonomous University of Barcelona (Catalonia, Spain). We analyze, from a gender perspective, what kind of care and provision relationships are referred in such discourses. We identified a shared understanding between professors and students, independently from sex and degree, which emphasizes the provision like main end of the subjects. The incorporation of the dimension of care at weekends appears as a secondary aspect.

Títol traduït de la contribucióThe aims of higher education from gender perspective
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)143-176
Nombre de pàgines34
RevistaConvergencia
Volum23
Número70
Estat de la publicacióPublicada - 1 de gen. 2016

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Los fines de la formación universitaria desde una perspectiva de género'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho