Les dificultats amb l'escriptura en la infància no sempre van lligades a un trastorn subjacent

Mariona Pascual, Naymé Salas

Producció científica: Contribució a revistaArticleDivulgació

Resum

Sovint es considera que les dificultats en l'aprenentatge de l'escriptura en nens es deuen a altres problemes relacionats amb dèficits cognitius o lingüístics. En la seva tesi doctoral, Mariona Pascual ha estudiat aquest trastorn en nens i nenes de segon i quart d'Educació Primària mitjançant l'exploració del perfil cognitiu, el perfil lingüístic i les característiques de les produccions textuals. Els resultats mostren que es poden tenir problemes per a aprendre a escriure sense un trastorn primari del desenvolupament. Són dificultats detectables de manera fàcil i objectiva des de fases primerenques, la qual cosa permetria intervenir aviat per a evitar que s'agreugin amb el temps.
Títol traduït de la contribucióLas dificultades con la escritura en la infancia no siempre van ligadas a un trastorno subyacente
Idioma originalCatalà
RevistaUAB Divulga
Estat de la publicacióPublicada - 2021

Com citar-ho