L'Autoestimulació Elèctrica Intracranial (AEIC) incrementa els nivells de la proteïna SIRT1 i de microRNAs promotors de l'aprenentatge i la memòria

Producció científica: Contribució a una revistaArticleDivulgació

Resum

Una de les habilitats més fascinants del cervell és la capacitat de canviar per incorporar nova informació als circuits ja existents. Aquesta propietat s'anomena plasticitat neural, i d'ella en depenen l'aprenentatge i la memòria. L'interès per trobar tractaments dirigits a preservar i millorar aquestes capacitats cognitives i identificar marcadors de plasticitat neural que ajudin a entendre els seus efectes inspira aquest estudi publicat a la revista Molecular Neurobiology. Aquest treball s'ha dut a terme en estreta col·laboració pel grup de Neurobiologia Cel·lular i Molecular de la Universitat de Girona i pel grup de Potenciació de la Memòria per Estimulació Rerebral Reforçant del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Títol traduït de la contribucióLa Autoestimulación Eléctrica Intracraneal (AEIC) incrementa los niveles de la proteína SIRT1 y de microRNAs promotores del aprendizaje y la memoria
Idioma originalCatalan
RevistaUAB Divulga