La Memòria Històrica en l'Ensenyament Científic Contextualitzat

Beatriz Cantero Riveros, Pere Puig Rosell

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

L'ensenyament de coneixements científics a l'ESO necessita eines contextualitzadores per a facilitar l'aprenentatge de l'alumnat. El treballs interdisciplinaris són una eina didàctica excepcional, però necessiten d'un eix vertebrador que condueixi la sinergia de les matèries implicades. Un dels fils conductors que permet contextualitzar amb facilitat les matèries científiques de Química i Biologia juntament amb la Història i l'assignatura de Cultura i Valors Ètics és la Memòria Històrica. En aquest article es presenta una programació d'innovació didàctica amb l'estructura d'un treball globalitzador interdisciplinari que facilita que l'alumnat pugui treballar en tres idiomes diferents i de manera holística un conjunt de conceptes com l'enllaç químic, la formació dels èsters, l'estructura de l'ADN i la identificació de desapareguts. El disseny de la proposta també permet que l'alumnat pugui solucionar casos pràctics de desapareguts de la Guerra Civil i que pugui escoltar i dialogar amb periodistes, científics i activistes pels drets humans.
Idioma originalAnglès
Pàgines (de-a)0009-21
Nombre de pàgines13
RevistaCiències
Número41
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2020

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'La Memòria Històrica en l'Ensenyament Científic Contextualitzat'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho