Resum
La recerca que es presenta té com a protagonistes un grup d’infants que tenen un germà/na més gran amb una alteració en el seu desenvolupament. Es planteja una intervenció psicomotriu preventiva i sistemàtica al llarg d’un curs escolar amb dos infants per reconèixer els efectes beneficiosos que els ha aportat. Aquest acompanyament el porta a terme un adult, un psicomotricista. La situació familiar, la manera com és viscuda per part dels seus membres i el grau i tipus l’afectació del germà/na amb l’alteració, pot haver estat un dels factors (entre d’altres) que ha provocat mancances en aquests infants, principalment a nivell afectiu, social i relacional. Es presenten els resultats obtinguts de l’anàlisi de dos dels instruments (Parental Development Interview (PDI) i la Tècnica de Rejilla), d’un dels dos infants de la investigació.
Idioma original | Català |
---|---|
Títol de la publicació | X Jornades de Reflexió i Recerca : Psicomotricitat i Escola |
Subtítol de la publicació | L'adult: una presència que acompanya |
Editors | Laura Moya, Carolina Nieva, Lurdes Martínez-Mínguez, Francisco Cortés |
Lloc de publicació | Bellaterra |
Pàgines | 173-180 |
Nombre de pàgines | 8 |
Estat de la publicació | Publicada - 2020 |