La falsificació de preferències i la democràcia amenaçada

Jordi Tena Sánchez, Francisco J. Miguel Quesada, Francisco José León-Medina

Producció científica: Contribució a una revistaArticleDivulgació

Resum

Exposar lliurement una opinió en públic mai ha estat fàcil, quan des del privat es pensa que fer-ho pot comprometre la relació pròpia amb altres grups de la seva mateixa societat. Un fet que, no obstant això, alimenta la ignorància plural i amenaça la democràcia. Investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Universidade da Coruña han desenvolupat un model de simulació que explora el paper de les jerarquies socials en les dinàmiques d'opinió que es troben condicionades per una "falsificació de preferències". Entendre el seu funcionament constitueix una eina imprescindible per a un debat públic, lliure i més racional.
Títol traduït de la contribucióLa falsificación de preferencias y la democracia amenazada
Idioma originalCatalan
RevistaUAB Divulga
Estat de la publicacióPublicada - 2021

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'La falsificació de preferències i la democràcia amenaçada'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho