La difusión de las causas sociales y su impacto en la percepción de la imagen de marca. El caso español de Televisió de Catalunya

Jaime A. Orozco-Toro, Carme Ferré-Pavia

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

4 Cites (Scopus)

Resum

This research aims to determine if the broadcasting of social causes impacts the perception of a mediacompany brand image. The theoretical framework is based on concepts such as social advertising, brand image, corporate identity and reputation as a starting point to understand how solidarity initiatives affect the brand image. The empirical work consisted on the application of a qualitative open question survey to 266 citizens of the autonomous community of Catalonia (Spain). The main results determine that the broadcasting of social causes has a positive impact on brand image, according to the perception of citizens. In addition, they perceive the efforts being made in such initiatives as positive. Thus, the linking with stakeholders becomes stronger thanks to these campaigns.

Títol traduït de la contribucióThe awareness of social causes and its impact on the perception of brand image. The Spanish case of Televisió de Catalunya
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)125-138
Nombre de pàgines14
RevistaCuadernos.info
Número36
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 1 de juny 2015

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'La difusión de las causas sociales y su impacto en la percepción de la imagen de marca. El caso español de Televisió de Catalunya'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho