Resum
Aquest article presenta una investigació-acció sobre com els espais de creació artística, espais de llibertat amb seguretat, en un context educatiu amb nens amb diversitat funcional (DF), desenvolupen els components d’una conducta auto-determinada. Una primera part recorre dos camps d’estudi que generalment van en paral·lel: la creació artística i l’educació de les persones amb DF per, en una segona part, enllaçar-los en una experiència d’intervenció educativa, objecte d’anàlisi i reflexió. La investigació-acció realitzada demostra com la creació artística afavoreix que els alumnes amb DF actuïn d’una manera autònoma, que auto-regulin la conducta, que iniciïn i responguin als esdeveniments d’una manera psicològicament hàbili, per últim, que la persona actuï conscientment
Títol traduït de la contribució | La creació artística en l'educació de les persones amb diversitat funcional: una investigació-acció |
---|---|
Idioma original | Espanyol |
Pàgines (de-a) | 37-52 |
Nombre de pàgines | 16 |
Revista | Didacticae |
Número | 6 |
DOIs | |
Estat de la publicació | Publicada - 2 d’oct. 2019 |