La batalla del Born : relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter

Òscar Coromina, David, Casacuberta, Ignasi Giménez i Renom

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

La nostra recerca pren com a cas d'estudi la figura de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i, més concretament, la polèmica generada al voltant de l'exposició «Franco, Victòria, República. Impunitat i espai urbà», celebrada l'octubre de 2016 al Born Centre de Cultura i Memòria. A partir d'una col·lecció de més de setze mil piulades capturades la primera setmana de l'exposició, s'han utilitzat tècniques d'aprenentatge automàtic (machine learning), de teoria de xarxes i d'anàlisi de continguts amb la finalitat d'identificar els objectius i les estratègies que fan servir partidaris i opositors d'Ada Colau a Twitter, el relat que acaba convertint-se en hegemònic i els usuaris que podem considerar més influents.
Títol traduït de la contribucióThe Battle of El Born :: political narrative and ideological positioning strategies on Twitter
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)0025-44
Nombre de pàgines20
RevistaComunicació (Barcelona)
Volum35
Número2
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2018

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'La batalla del Born : relat polític i estratègies de posició ideològica a Twitter'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho