L’ús d’Internet i les actituds politiques: dades qualitatives i quantitatives d’Espanya

Carolina Galais Gonzalez, Clelia Colombo, Gallego Aina, Eva Anduiza Perea

Producció científica: Capítol de llibreCapítolRecerca

Resum

En aquest article s’afirma que l’extensió de l’ús de les noves tecnologies pot contribuir a un canvi en les actituds polítiques en les democràcies industrialitzades avançades. Les noves tecnologies permeten un accés més fàcil a la informació i es caracteritzen per la interactivitat i la horitzontalitat. Aquests trets poden fomentar l’interès, l’eficàcia política i les preferències per a la democràcia directa. La teoria s’avalua amb dades quantitatives i qualitatives originals recollides a Espanya. S’empren dades d’un estudi sobre Internet i la participació política i dades de dos grups de discussió formats per joves de classe mitjana segmentats pel nivell d’ús d’Internet. Les persones usuàries d’Internet estan clarament més interessades en la política i tenen un sentit d’eficàcia interna més desenvolupat que les persones no-usuàries, fins i tot després de controlar per una gran varietat de factors sociodemogràfics i actitudinals. Els grups de discussió van aportar elements per comprendre el significat de les diferències actitudinals que es van detectar entre les persones usuàries d’Internet i les no-usuàries.
Idioma originalCatalà
Títol de la publicacióInternet, participació, mobilització: la implicació política de la ciutadania en un nou entorn comunicatiu
Pàgines17-48
Nombre de pàgines32
Estat de la publicacióPublicada - 2009

Com citar-ho