Resum
Aquest article presenta una tècnica d’investigació útil per analitzar comunitats virtuals de marca: la netnografia. més de descriure les característiques, els usos, les limitacions i les consideracions ètiques d’aquesta tècnica d’investigació, es proposa un model funcional per a l’anàlisi netnogràfica de comunitats de marca virtuals, que s’aplica a l’anàlisi de la comunitat d’Estrella Damm a la xarxa social Facebook en dos moments concrets —juny del 2012 i maig del 2017— per constatar quina n’ha estat l’evolució. Es conclou que, en els darrers cinc anys, la marca ha reformulat i millorat notablement la seva estratègia digital, en tant que es percep una clara aposta per la creació de continguts originals per als seus canals digitals i per la participació proactiva en les converses amb els membres de la seva comunitat, cosa que no s’apreciava en l’anàlisi netnogràfica duta a terme l’any 2012.
Títol traduït de la contribució | The use of netnography as a research method to analyze online brand communities: the case of Estrella Damm |
---|---|
Idioma original | Català |
Pàgines (de-a) | 67-82 |
Nombre de pàgines | 16 |
Revista | Comunicació (Barcelona) |
Volum | 35 |
Número | 2 |
Estat de la publicació | Publicada - de nov. 2018 |
Paraules clau
- comunitat virtual
- marca
- netnografia
- metodologia
- xarxa social