TY - BOOK
T1 - Informe de Comunidad: Ciutat Vella (Barcelona). HEBE Project
AU - Llena, Asun
AU - Úcar, Xavier
AU - Ciraso , Anna
AU - Corbella Molina, Laura
AU - Martínez Chito, Lucas
AU - Valdivia , Paloma
AU - Núñez, Héctor
AU - Gómez, Miquel
AU - Fabra, Nuria
AU - Vila, Carles
PY - 2024/3/20
Y1 - 2024/3/20
N2 - El present document forma part del «Projecte HEBE. L’empoderament dels joves en la comunitat. Anàlisi de casos a partir de tres comunitats (HEBE-III)» i és la continuació de la línia de recerca iniciada el 2010 amb el projecte «L’avaluació participativa d’accions comunitàries com a metodologia d’aprenentatge per a l’empoderament personal i comunitari» (EDU2010-15122). A la convocatòria de l’any 2013 la recerca es va centrar en els joves i en els seus espais, moments i processos d’empoderament: «Projecte HEBE. L’empoderament dels joves: Anàlisi dels moments, espais i processos que contribueixen a l’empoderament juvenil» (EDU2013-42979-R). Al 2017 es dona continuïtat a la recerca desenvolupada amb el projecte «Projecte HEBE. Identificació de factors potenciadors i limitadors de l’empoderament juvenil: anàlisi de discursos i pràctiques d’educadors» (EDU2017-83249-R). Les qüestions concretes a què volem donar resposta amb aquesta recerca són: Com influeix la comunitat en l’empoderament juvenil? Quines estratègies i recursos hauria de potenciar la comunitat per tal de facilitar l’empoderament de les persones joves? Quines sinergies s’estableixen entre els projectes socioeducatius amb finalitat empoderadora i el seu entorn comunitari? Quin és l’impacte dels projectes d’empoderament juvenil en les persones joves mateixes i en la comunitat? Es vol que la resposta provingui de la veu i la mirada dels diferents agents implicats (jovent, professionals, polítics i ciutadania), coconstruint coneixement i buscant generar impacte en les comunitats que hi participen. La metodologia emprada és l’estudi de casos de 3 comunitats de Catalunya: el districte de Ciutat Vella de Barcelona (102.138 hab.), el barri oest de la ciutat de Girona (9.610 hab.) i el municipi de Celrà (5.390 hab.). Cada comunitat esdevé un cas que ha de servir com a referent per ajudar a entendre i avançar en el disseny de polítiques i serveis socioeducatius públics per al jovent. Entenem la comunitat com a unitat territorial, ambiental i sociocultural que vincula persones a partir de certs elements comuns, com ara l’adscripció geogràfica, ja sigui el barri o la ciutat, incloent també la comunitat digital. El que aquí es presenta és la síntesi de la recerca feta a la comunitat configurada pel districte de Ciutat Vella de Barcelona. El contingut d’aquest informe de comunitat és la síntesi dels tres informes previs que s’han estructurat metodològicament a partir de les estratègies de recerca que s’han dut a terme: Informe 1: anàlisi d'entrevistes: Ciutat Vella (Barcelona).; Informe 2: anàlisi de relats de vida: Ciutat Vella (Barcelona); Informe 3: anàlisi de grups de discussió: Ciutat Vella (Barcelona)
AB - El present document forma part del «Projecte HEBE. L’empoderament dels joves en la comunitat. Anàlisi de casos a partir de tres comunitats (HEBE-III)» i és la continuació de la línia de recerca iniciada el 2010 amb el projecte «L’avaluació participativa d’accions comunitàries com a metodologia d’aprenentatge per a l’empoderament personal i comunitari» (EDU2010-15122). A la convocatòria de l’any 2013 la recerca es va centrar en els joves i en els seus espais, moments i processos d’empoderament: «Projecte HEBE. L’empoderament dels joves: Anàlisi dels moments, espais i processos que contribueixen a l’empoderament juvenil» (EDU2013-42979-R). Al 2017 es dona continuïtat a la recerca desenvolupada amb el projecte «Projecte HEBE. Identificació de factors potenciadors i limitadors de l’empoderament juvenil: anàlisi de discursos i pràctiques d’educadors» (EDU2017-83249-R). Les qüestions concretes a què volem donar resposta amb aquesta recerca són: Com influeix la comunitat en l’empoderament juvenil? Quines estratègies i recursos hauria de potenciar la comunitat per tal de facilitar l’empoderament de les persones joves? Quines sinergies s’estableixen entre els projectes socioeducatius amb finalitat empoderadora i el seu entorn comunitari? Quin és l’impacte dels projectes d’empoderament juvenil en les persones joves mateixes i en la comunitat? Es vol que la resposta provingui de la veu i la mirada dels diferents agents implicats (jovent, professionals, polítics i ciutadania), coconstruint coneixement i buscant generar impacte en les comunitats que hi participen. La metodologia emprada és l’estudi de casos de 3 comunitats de Catalunya: el districte de Ciutat Vella de Barcelona (102.138 hab.), el barri oest de la ciutat de Girona (9.610 hab.) i el municipi de Celrà (5.390 hab.). Cada comunitat esdevé un cas que ha de servir com a referent per ajudar a entendre i avançar en el disseny de polítiques i serveis socioeducatius públics per al jovent. Entenem la comunitat com a unitat territorial, ambiental i sociocultural que vincula persones a partir de certs elements comuns, com ara l’adscripció geogràfica, ja sigui el barri o la ciutat, incloent també la comunitat digital. El que aquí es presenta és la síntesi de la recerca feta a la comunitat configurada pel districte de Ciutat Vella de Barcelona. El contingut d’aquest informe de comunitat és la síntesi dels tres informes previs que s’han estructurat metodològicament a partir de les estratègies de recerca que s’han dut a terme: Informe 1: anàlisi d'entrevistes: Ciutat Vella (Barcelona).; Informe 2: anàlisi de relats de vida: Ciutat Vella (Barcelona); Informe 3: anàlisi de grups de discussió: Ciutat Vella (Barcelona)
M3 - Informe oficial
BT - Informe de Comunidad: Ciutat Vella (Barcelona). HEBE Project
ER -