Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d’economia i empresa

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

1 Descàrregues (Pure)

Resum

L’article presenta l’estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l’àmbit de l’economia i empresa, i ho fa a través de l’anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d’Economia i Empresa el curs 2018/2019. Seguint l’ordre cronològic del pas dels estudis pre-universitaris als universitaris, l’article analitza, sempre lligant-ho a les matemàtiques i en el context d’aquests graus, el sistema educatiu previ a la universitat, els cursos de suport que ofereixen les facultats abans de l’inici dels graus i el coneixement i l’opinió envers les matemàtiques just en el moment d’iniciar els graus. També s’estudia com aquests aspectes es relacionen amb els resultats a les assignatures de matemàtiques dels graus. Addicionalment, es discuteix el posicionament del personal docent respecte aquest tema. Tota aquesta informació ens permet finalment definir una segmentació d’estudiants per als quals es poden dissenyar iniciatives ad hoc de suport a cada tipologia d’alumnes.
Títol traduït de la contribucióImplications of mathematics knowledge of students starting undergraduate studies in economics and business
Idioma originalCatalan
Pàgines (de-a)95-117
Nombre de pàgines23
RevistaRevista d'innovació docent universitària (Online)
Número12
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 30 de gen. 2020

Keywords

  • Matemàtiques per a l’economia i l’empresa
  • Coneixements a l’accés a la universitat
  • Estudis de grau en economia i empresa

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d’economia i empresa'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho