Experiencias de abandono escolar y prácticas contrahegemónicas en la Educación para jóvenes y adultos: El caso de Chile y España

Tabata Contreras-Villalobos, Enrique Baleriola*, Pablo Neut, Verónica López

*Autor corresponent d’aquest treball

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

1 Citació (Scopus)
1 Descàrregues (Pure)

Resum

School dropout (SD) is a complex process that violates and excludes. Youth and Adult Education (YAE) is often the place of transformation of this reality, with scarce resources and basic capacities. Through a qualitative case study in Chile and Spain, we sought to identify educational experiences and practices that seek to reverse SD. We recognized students' accounts of experiences and traumas of educational exclusion, and teachers' accounts of experiences of exclusion and AE, being counter-hegemonic practices and alternative ways of banding, a response to an excluding neoliberal educational order.
Títol traduït de la contribucióExperiences of school dropout and counterhegemonic practices in Youth and Adult Education: The case of Chile and Spain.
Idioma originalEspanyol
Nombre de pàgines26
RevistaIzquierdas
Número52
Estat de la publicacióPublicada - 2023

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Experiencias de abandono escolar y prácticas contrahegemónicas en la Educación para jóvenes y adultos: El caso de Chile y España'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho