Evaluación del ajuste entre las competencias académicas y las profesionales de los titulados del grado de Diseño Gráfico: hacia un dispositivo de diagnóstico

Títol traduït de la contribució: Avaluació de l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic: Towards a diagnostic device

Lluc Massaguer Busqueta*, Jose Tejada Fernandez

*Autor corresponent d’aquest treball

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

6 Cites (Scopus)

Resum

L’anàlisi de l’ajust entre els estudis realitzats i l’ocupació del diplomat permet conèixer fins a quin punt l’àmbit professional demana les competències assolides. En aquest marc ens plantegem com a objectiu verificar la correspondència entre les competències del pla d’estudis de Disseny Gràfic i les necessitats competencials de la professió. La investigació ha seguit bàsicament el mètode Delphi modificat i ha realitzat dues rondes d’aplicació successives. La mostra la constitueixen diplomats (n = 26), professionals ocupadors (n = 19) i acadèmics (n = 19). El qüestionari i la reunió de grup són els instruments dissenyats i validats ad hoc, a més, també ha integrat les competències transversals i específiques del perfil professional. Les conclusions apunten a un alt consens, en particular entre titulats i ocupadors, respecte de quines competències són necessàries per formar els dissenyadors. A més, s’ha pogut verificar la necessitat d’establir un dispositiu de diagnòstic per ajustar les competències acadèmiques a les competències professionals.
Títol traduït de la contribucióAvaluació de l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic: Towards a diagnostic device
Idioma originalEspanyol
Pàgines (de-a)15-34
Nombre de pàgines20
RevistaEducar
Volum57
Número1
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 29 de gen. 2021

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Avaluació de l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de Disseny Gràfic: cap a un dispositiu de diagnòstic'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho