Resum
Introducció: L’etnografia digital, l’etnografia en línia, l’Etnografia Virtual (en endavant EV) o la netnografia és una cara moderna, ampliada de la investigació etnogràfica i un enfocament d’investigació postpositivista (vegeu la introducció de Dooly i Moore, en aquest volum). Consisteix en versions adaptades dels mètodes etnogràfics més tradicionals (vegeu els capítols de Corona, en aquest volum; Nussbaum, en aquest volum; Unamuno i Patiño, en aquest volum) que tenen com a objectiu investigar la construcció de comunitats, les cultures i els processos d’aprenentatge i ensenyament que tenen lloc o que es creen a partir de la Comunicació Mediada per Ordinador (CMO), i cada vegada més, en la comunicació digital o mòbil. Darrerament, aquest enfocament s’ha aplicat amb èxit a diferents àmbits educatius, entre els quals hi havia les comunitats de docents de llengües (Kulavuz-Onal i Vásquez, 2013) i comunitats multilingües en línia (Androutsopoulos, 2008). No obstant això, aquest enfocament s’ha aplicat poques vegades a entorns educatius formals, principalment perquè es limita a recollir dades en línia...
Idioma original | Català |
---|---|
Títol de la publicació | Qualitative approaches to research on plurilingual education |
Lloc de publicació | Dublín/Voilans |
Pàgines | 264-292 |
Nombre de pàgines | 28 |
ISBN (electrònic) | 978-1-908416-47 |
DOIs | |
Estat de la publicació | Publicada - 2017 |