TY - JOUR
T1 - Els determinants del coneixement lingüístic de la població immigrada :
T2 - una aproximació economètrica aplicada al cas del català
AU - Di Paolo, Antonio
AU - Estors Sastre, Laura
PY - 2010
Y1 - 2010
N2 - En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana.
AB - En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana.
M3 - Article
SN - 1134-7724
SP - 68
EP - 79
JO - Llengua i Ús. Revista Técnica de Normalització Lingüística
JF - Llengua i Ús. Revista Técnica de Normalització Lingüística
IS - 47
ER -