Els determinants del coneixement lingüístic de la població immigrada : una aproximació economètrica aplicada al cas del català

Antonio Di Paolo, Laura Estors Sastre

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

En aquest article s'analitza el procés d'aprenentatge lingüístic dels nouvinguts, fent servir un model economètric que permet considerar en el terreny empíric l'efecte dels tres elements clau per a l'aprenentatge lingüístic, segons una perspectiva econòmica: l'exposició a la llengua, la intensitat de l'exposició i l'eficiència en l'aprenentatge lingüístic. Els resultats confirmen les indicacions teòriques, posant també en rellevància el rol del nivell d'instrucció en explicar les diferències en les trajectòries d'aprenentatge de la llengua catalana.
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)0068-79
Nombre de pàgines12
RevistaLlengua i Ús. Revista Técnica de Normalització Lingüística
Número47
Estat de la publicacióPublicada - 2010

Com citar-ho