Els agrupaments escolars: impactes sobre les oportunitats educatives dels i les joves

Producció científica: Capítol de llibreCapítolRecercaAvaluat per experts

Resum

La creixent complexitat sociocultural existent a Europa i la ràpida transformació de la composició escolar per origen de l’alumnat han introduït canvis en el sistema educatiu i en l’organització escolar interna dels centres que han conduit a implementar noves estratègies, mesures i pràctiques de suport educatiu que responen a diversos models, més selectius o inclusius.

A Catalunya, treballs previs assenyalen que sota un model normatiu inclusiu trobem pràctiques d’agrupament de l’alumnat diverses, i sovint allunyades de les recomanacions que apunten evitar les formes d’agrupament homogeni per capacitat, com estratègia poc eficaç per a la millora global del rendiment i especialment perjudicial per al benestar i la vinculació escolar de l’alumnat en situació de major risc o vulnerabilitat educativa.

Tant la complexitat de la qüestió, que es vincula directament al repte de l’eficàcia i l’equitat educativa, com la varietat de situacions en el context català fan que sigui pertinent esclarir les tipologies, l’abast i l’impacte de les formes de distribució de l’alumnat
Títol traduït de la contribucióLas agrupaciones escolares: impactos sobre las oportunidades educativas de las y los jóvenes.
Idioma originalCatalan
Títol de la publicacióEls reptes de l'educació a Catalunya
EditorsAina Tarabini
Lloc de publicacióBarcelona (ES)
Capítol5
Pàgines173-216
Nombre de pàgines44
Edició
Estat de la publicacióPublicada - 30 de nov. 2022

Com citar-ho