TY - JOUR
T1 - El servei públic audiovisual a Catalunya :
T2 - amenaces i reptes
AU - Marín, Enric,
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - La suma de la crisi econòmica i la mutació tecnològica constant ha dibuixat un escenari molt selectiu. En el cas de l'Estat espanyol, l'erràtica regulació del sector ha afegit elements d'incertesa i ha afeblit l'oferta del servei públic audiovisual. En aquestes condicions, el repte per a la CCMA és esdevenir ràpidament el tercer o quart operador de referència en l'àmbit estatal, i redefinir la política de pactes i aliances a escala espanyola i europea. Cada cop tindrà més sentit esdevenir un operador actiu més enllà de l'espai estrictament estatal, així com adquirir drets esportius o de ficció amb criteris de «finestra lingüística». Els pròxims tres o quatre anys seran els més determinants de la història de la CCMA. La confluència històrica de canvis econòmics, polítics, culturals o tecnològics així ho fa pensar. Hi ha en joc una part substantiva de la qualitat democràtica, de la projecció de la identitat, la llengua i la cultura catalanes, així com la possibilitat de consolidar un clúster audiovisual que contribueixi a la renovació i la modernització del teixit industrial i del model econòmic català.
AB - La suma de la crisi econòmica i la mutació tecnològica constant ha dibuixat un escenari molt selectiu. En el cas de l'Estat espanyol, l'erràtica regulació del sector ha afegit elements d'incertesa i ha afeblit l'oferta del servei públic audiovisual. En aquestes condicions, el repte per a la CCMA és esdevenir ràpidament el tercer o quart operador de referència en l'àmbit estatal, i redefinir la política de pactes i aliances a escala espanyola i europea. Cada cop tindrà més sentit esdevenir un operador actiu més enllà de l'espai estrictament estatal, així com adquirir drets esportius o de ficció amb criteris de «finestra lingüística». Els pròxims tres o quatre anys seran els més determinants de la història de la CCMA. La confluència històrica de canvis econòmics, polítics, culturals o tecnològics així ho fa pensar. Hi ha en joc una part substantiva de la qualitat democràtica, de la projecció de la identitat, la llengua i la cultura catalanes, així com la possibilitat de consolidar un clúster audiovisual que contribueixi a la renovació i la modernització del teixit industrial i del model econòmic català.
KW - Sistema audiovisual públic
KW - Identitat i cultura
KW - Clúster audiovisual
KW - Canvi tecnològic i cultural
KW - Política i comunicació
KW - Public broadcasting system
KW - Identity and culture
KW - Audiovisual cluster
KW - Technological and cultural change
KW - Politics and communication
U2 - 10.2436/20.3008.01.98
DO - 10.2436/20.3008.01.98
M3 - Article
SN - 2014-0444
VL - 29
SP - 9
EP - 25
JO - Comunicació (Barcelona)
JF - Comunicació (Barcelona)
IS - 2
ER -