"El inglés me hizo sentirme orgulloso de mí mismo" : La evolución de las identidades imaginadas de los estudiantes de Grado de Educación Primaria en inglés

Títol traduït de la contribució: "L'anglès em va fer sentir orgullosa de mi mateixa" :: L'evolució de les identitats imaginades dels estudiants de Grau d'Educació Primària en anglès

Natalia Evnitskaya, Berta Torras Vila

Producció científica: Contribució a una revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

Aquest estudi de cas pretén fer un seguiment longitudinal de com evolucionen les identitats imaginades com a usuaris d'anglès de dos estudiants de magisteri durant el Grau d'Educació Primària en anglès (EMI-TED) ofert per una universitat pública de Catalunya (Espanya). L'estudi es basa en l'enfocament identitari de l'adquisició de segones llengües i en la perspectiva de les Comunitats de Pràctica (CoP) sobre l'aprenentatge. Adoptant un enfocament qualitatiu i interpretatiu, la combinació de l'anàlisi temàtica i l'anàlisi narrativa de les entrevistes individuals i les autobiografies lingüístiques mostra com les identitats imaginades dels participants s'expandeixen i evolucionen cap a una participación més plena en les CoP reals en anglès a mesura que es reposicionen en relació amb l'anglès. L'anàlisi també revela l'efecte que les seves inversions en l'aprenentatge de l'anglès tenen en les seves identitats mentre guanyen legitimitat com a usuaris de l'anglès degut al procés de "internacionalització a casa", és a dir, cursant el grau d'EMI en la universitat d'origen. Els resultats indiquen que el EMI-TED constitueix un context especialment empoderador per a aquells estudiants que no tenen cap experiència prèvia de participació en veritables CoP de parla anglesa. La seva dimensió internacional no sols ofereix a aquests estudiants nombroses oportunitats d'aprenentatge i ús de la llengua dins de les seves realitats locals, sinó que també els permet imaginar una nova gamma d'identitats, sense que això afecti negativament el seu jo local.
Títol traduït de la contribució"L'anglès em va fer sentir orgullosa de mi mateixa" :: L'evolució de les identitats imaginades dels estudiants de Grau d'Educació Primària en anglès
Idioma originalSpanish
Pàgines (de-a)0007-21
Nombre de pàgines15
RevistaCLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Volum5
Número1
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 2022

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de '"L'anglès em va fer sentir orgullosa de mi mateixa" : L'evolució de les identitats imaginades dels estudiants de Grau d'Educació Primària en anglès'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho