El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia.

Conxita Márquez, Maria Isabel Hernández Rodríguez, Caterina Sole Martin

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

2 Descàrregues (Pure)

Resum

En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. La unitat didàctica escollida “Energia i emocions” correspon al model d’energia (transferència, conservació i degradació de l’energia), i s’emmarca dins de la proposta curricular ‘Competències de pensament científic. Ciències 12-15’. Aquesta va ser dissenyada amb l’objectiu de promoure la modelització en un ensenyament contextualitzat. No obstant això, les maneres d’entendre la pràctica científica de modelització i de promoure aquesta a la classe de ciències són diverses. En aquest sentit, el cicle de modelització del nostre marc ha resultat una eina útil per analitzar, al voltant de les idees clau del model d’energia, cadascuna de les activitats proposades en el disseny de la unitat didàctica. Com a resultat de l’anàlisi realitzada hem evidenciat que la proposta didàctica conté un gran nombre d’activitats que promouen l’avaluació de les idees clau del model, facilitant l’obtenció de proves o aprofundint en l’exploració del fenomen. En canvi, no són tan freqüents les activitats d’estructuració d’idees dels estudiants ja que són escasses aquelles que incentiven l’expressió i consens d’un model final.
Títol traduït de la contribucióThe modelling cycle as an instrument to analyze a teaching sequence on energy
Idioma originalCatalà
Pàgines (de-a)43-56
RevistaDidacticae
Número5
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 20 de febr. 2019

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia.'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho