Projectes per any
Resum
L’objectiu d’aquest treball és presentar els resultats del procés de construcció i validació del Qüestionari de percepcions i pràctiques educatives dels estudiants d’educació cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+. Amb aquesta finalitat, s’han considerat diverses dimensions: coneixements, percepcions i actituds, pràctiques educatives i autoeficàcia. La investigació s’inscriu dins dels estudis instrumentals. La població de referència està formada per estudiants dels graus d’educació de facultats de ciències de l’educació espanyoles. La mostra del pilotatge del qüestionari és de 334 persones. En aquest treball s’hi presenten els resultats de la validació de contingut per judici expert (10 experts). Per establir la fiabilitat s’ha fet servir el coeficient Alpha de Cronbach. La validesa de contingut per judici expert ha permès depurar i ajustar el qüestionari inicial a 95 ítems, generant 4 subescales, a més de 12 ítems de dades identificatives sociodemogràfiques. Després del procés de disseny i validació desenvolupat, el qüestionari es constitueix en un instrument robust, fiable i vàlid per conèixer les percepcions i les pràctiques educatives en la formació dels professionals de l’educació en relació amb la diversitat sexogenèrica i la seva inclusió al perfil academicoprofessional.
Títol traduït de la contribució | Disseny i validació de contingut del qüestionari de percepcions i pràctiques educatives cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+ en educació superior |
---|---|
Idioma original | Espanyol |
Pàgines (de-a) | 69-90 |
Nombre de pàgines | 22 |
Revista | Educar |
Volum | 61 |
Número | 1 |
DOIs | |
Estat de la publicació | Publicada - 30 de gen. 2025 |
Fingerprint
Navegar pels temes de recerca de 'Disseny i validació de contingut del qüestionari de percepcions i pràctiques educatives cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+ en educació superior'. Junts formen un fingerprint únic.Projectes
- 1 Actiu
-
La formación de profesionales de la educación y diversidad sexo-genéricas. Percepciones y practicas educativas hacia la inclusión del alumnado LGBTIQ+
Jurado de los Santos, P. (PI), Costa, R. S. (Investigador/a Principal 2), COLMENERO RUIZ, M. J. (Investigador/a), Navio Gamez, A. (Investigador/a), SANCHEZ SAINZ, M. (Investigador/a), Tejada Fernández, J. (Investigador/a), VALLE FLOREZ, R. E. (Investigador/a), del Barrio Aranda, L. (Col.laborador/a), Mauri Medrano, M. (Col.laborador/a), Lafuente Carrasco, Á. (Col.laborador/a), PENNA TOSSO, M. (Col.laborador/a), Calzas Ferrando, V. (Col.laborador/a) & Soriano Jiménez, M. (Col.laborador/a)
1/09/22 → 31/08/25
Projecte: Projectes i Ajuts a la Recerca