Diseño y validación de contenido del cuestionario de percepciones y prácticas educativas hacia la inclusión del alumnado LGBTIQ+ en educación superior.

Títol traduït de la contribució: Disseny i validació de contingut del qüestionari de percepcions i pràctiques educatives cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+ en educació superior

Producció científica: Contribució a revistaArticleRecercaAvaluat per experts

Resum

L’objectiu d’aquest treball és presentar els resultats del procés de construcció i validació del Qüestionari de percepcions i pràctiques educatives dels estudiants d’educació cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+. Amb aquesta finalitat, s’han considerat diverses dimensions: coneixements, percepcions i actituds, pràctiques educatives i autoeficàcia. La investigació s’inscriu dins dels estudis instrumentals. La població de referència està formada per estudiants dels graus d’educació de facultats de ciències de l’educació espanyoles. La mostra del pilotatge del qüestionari és de 334 persones. En aquest treball s’hi presenten els resultats de la validació de contingut per judici expert (10 experts). Per establir la fiabilitat s’ha fet servir el coeficient Alpha de Cronbach. La validesa de contingut per judici expert ha permès depurar i ajustar el qüestionari inicial a 95 ítems, generant 4 subescales, a més de 12 ítems de dades identificatives sociodemogràfiques. Després del procés de disseny i validació desenvolupat, el qüestionari es constitueix en un instrument robust, fiable i vàlid per conèixer les percepcions i les pràctiques educatives en la formació dels professionals de l’educació en relació amb la diversitat sexogenèrica i la seva inclusió al perfil academicoprofessional.
Títol traduït de la contribucióDisseny i validació de contingut del qüestionari de percepcions i pràctiques educatives cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+ en educació superior
Idioma originalEspanyol
Pàgines (de-a)69-90
Nombre de pàgines22
RevistaEducar
Volum61
Número1
DOIs
Estat de la publicacióPublicada - 30 de gen. 2025

Fingerprint

Navegar pels temes de recerca de 'Disseny i validació de contingut del qüestionari de percepcions i pràctiques educatives cap a la inclusió de l’alumnat LGBTIQ+ en educació superior'. Junts formen un fingerprint únic.

Com citar-ho