Resum
En la present comunicació s’exposa un avanç del projecte de tesis doctoral que s’està portant a terme en la Universitat Autònoma de Barcelona en el marc del Doctorat en Educació dins l’àmbit de la didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal. L’objectiu és indagar si treballant el cos viscut des del joc sensoriomotor i passant al cos representat, en la sessió de Psicomotricitat, s’afavoreixen els processos cognitius dels infants de tres anys. Es tracta d’una recerca amb caràcter ecològic, on el paper de l’adult com a psicomotricista i investigador facilita una continuïtat en el treball i al mateix temps afavoreix l’entorn humà en el qual participa l’infant, entenen que aquesta relació afavoreix la presa de consciència del jo de cada alumne. La presentació dels resultats obtinguts ens permet començar a definir elements per la discussió, trobant fins al moment alguns indicis que donant certa llum a la recerca.
Idioma original | Català |
---|---|
Títol de la publicació | X Jornades de reflexió i recerca: psicomotricitat i escola |
Subtítol de la publicació | L'Adult: una presència que acompanya |
Editors | Laura Moya, Carolina Nieva, Lurdes Martínez-Mínguez |
Lloc de publicació | Bellaterra |
Pàgines | 181-192 |
Nombre de pàgines | 12 |
Estat de la publicació | Publicada - 2019 |