Del cos viscut al cos representat. (Cor)- relació entre acció i cognició

Producció científica: Capítol de llibreCapítolRecercaAvaluat per experts

Resum

En la present comunicació s’exposa un avanç del projecte de tesis doctoral que s’està portant a terme en la Universitat Autònoma de Barcelona en el marc del Doctorat en Educació dins l’àmbit de la didàctica de l’expressió musical, plàstica i corporal. L’objectiu és indagar si treballant el cos viscut des del joc sensoriomotor i passant al cos representat, en la sessió de Psicomotricitat, s’afavoreixen els processos cognitius dels infants de tres anys. Es tracta d’una recerca amb caràcter ecològic, on el paper de l’adult com a psicomotricista i investigador facilita una continuïtat en el treball i al mateix temps afavoreix l’entorn humà en el qual participa l’infant, entenen que aquesta relació afavoreix la presa de consciència del jo de cada alumne. La presentació dels resultats obtinguts ens permet començar a definir elements per la discussió, trobant fins al moment alguns indicis que donant certa llum a la recerca.
Idioma originalCatalà
Títol de la publicacióX Jornades de reflexió i recerca: psicomotricitat i escola
Subtítol de la publicacióL'Adult: una presència que acompanya
EditorsLaura Moya, Carolina Nieva, Lurdes Martínez-Mínguez
Lloc de publicacióBellaterra
Pàgines181-192
Nombre de pàgines12
Estat de la publicacióPublicada - 2019

Com citar-ho